45 millioner kroner til fynsk station: Skal øge sikkerheden markant

En samlet forligskreds bakker nu op om at tildele midler til at øge sikkerheden ved perronovergange ved Tjæreborg, Holsted, Vamdrup og Kauslunde stationer.
Det skriver Transportministeriet.
Samtidig gøres den midlertidige perronovergang ved Lindholm permanent.
Partierne i forligskredsen er enige om at tildele 28 mio. kr. til perronovergangen ved Holsted Station, 41 mio. kr. til perronovergangen ved Tjæreborg Station, 45 mio. kr. til perronovergangen ved Kauslunde Station på Vestfyn og 43 mio. kr. til perronovergangen ved Vamdrup Station.
Arbejdet med at øge sikkerheden ved perronovergangene påbegyndes hurtigst muligt i løbet af 2025.
Midlerne stammer fra Infrastrukturplan 2035.
Korte videoer
Udvalgte artikler
Nyheder i Odense
Læs artikelBilletter revet væk til håndboldbrag
Nyheder i Odense
Læs artikelFyns Politi laver stor fangst i privat bolig
Shopping
Læs artikel