5 stjerner: Kendt anmelder storroser Odense-restaurant

På grænsen til det himmelske.
Sådan beskriver Jyllands-Postens madanmelder Niels Lillelund blandt andet sin oplevelse på Restaurant Madeleine i Odense.
Her giver han Odenses forholdsvis nye restaurant med Yves Le Lay og Per Hallundbæk i spidsen hele 5 stjerner.
I anmeldelsen skriver han for eksempel:
“Det blev fulgt af en række lune snacks i form af en dyb svampebouillon (ja, det var også koldt den aften), en wonton med fynsk sorthummer og friskost i ingefærsauce, som smagte godt, på grænsen til det himmelske.”
Kun vinkortet får kritik med på vejen, og Niels Lillelund slutter sin anmeldelse af med en lille opsang til odenseanerne:
“Der var ikke fuldt hus denne lørdag, og det har stedet ellers fortjent. Halvdelen af gæsterne var vist inkarnerede fans fra København, så her er en opfordring: Kom ind i kampen, Odense. Altså gæsterne. Madeleine er comfort food på et højt niveau, udført med sikker hånd. Så tag ikke mit ord for det: bestil et bord.”
Restaurant Madeleine ligger i Vestergade 5.