Fra kul til el: Kom med Anders Morgenthaler på museum

Hvor meget tænker du egentlig over den grønne omstilling, når du vælger mellem bil, bus, cykel, løbehjul, letbane, tog, og alle de andre muligheder der er i dag?
Det sætter ny udstilling nu fokus på!
Danmarks Jernbanemuseum inviterer til åbningen af udstillingen Brændstof – Den lange rejse fra sort til grøn transport fredag den 22. november 2024 kl. 14.30.
Dagen starter med et spændende foredrag af Anders Morgenthaler, der taler om transport, jernbane og bæredygtighed.
Derefter åbner udstillingen officielt, og bæredygtighedschef hos DSB, Aske Mastrup Wieth-Knudsen, fortæller om jernbanens bæredygtige fremtid.
Danmarks Jernbanemuseums nye udstilling, “Brændstof,” udforsker transportens udvikling fra kul til grøn eldrift og sætter fokus på de valg, vi træffer i hverdagen, og deres klimaaftryk.
Udstillingen tager os gennem jernbanens rolle i den industrielle revolution og ind i en fremtid med grøn energi.
Oplev, hvordan transport har formet vores samfund og har betydning for den grønne omstilling i dag – fortalt gennem stemmer fra fortiden og frem til i dag.
Udstillingen, støttet af Energi Fyns Almene Fond og Albani Fonden.
Tilmelding til arrangementet er ikke nødvendig, og der er gratis entré for alle til åbningen fra kl. 14.00.