Påvirket person anholdt: Gik et meget dumt sted

Folk gør dumme ting, når de er fulde eller påvirkede.
Det er der vist ikke noget nyt i.
Men indimellem må man alligevel undres over, hvordan folk kan ende i klammeri med politiet.
En mand blev klokken 21.28 lørdag anholdt på Østergade i Odense, fordi han nægtede at gå på fortovet. Han ville nemlig hellere gå ude midt på vejen.
Det skriver Fyns Politi i sin døgnrapport.
“Sigtede gik ude på kørebanen og blev bedt om, at gå ind på fortovet. Sigtede ville ikke gå ind på fortovet, hvorfor han blev ført derind.
Sigtede blev udadreagerende mod patruljen, og blev flere gange formanet om at falde ned.
Sigtede blev skønnet påvirket, hvorfor han blev sigtet og visiteret. Sigtede blev fundet i besiddelse af euforisernede stoffer,” skriver Fyns Politi.
Mødet med politiet og fundet af stofferne fik dog ikke manden på bedre tanker, forlyder det i døgnrapporten:
“Efter endt visitation gik sigtede direkte ud mod kørebanen igen, og sagde han ikke ville gå på fortovet.
Sigtet blev tilbageholdt på fortovet, og erklæret for anholdt jf. orden og sikkerhed.”