Fyns Politi melder ud: Bekymrende tendens på Fynske Motorvej

Én enkelt motorcykelbetjent skrev fredag eftermiddag en klip-sag hvert niende minut på den Fynske Motorvej.
Det skriver Fyns Politi i en pressemeddelelse.
Færdselsafdelingen ved Fyns Politi gennemførte nemlig fredag eftermiddag en kontrol på motorvejen.
I løbet af bare 90 minutter oprettede én motorcykelbetjent altså 10 sager om klip i kørekortet.
Ni klip blev givet for brug af håndholdt mobiltelefon, og én sag skyldtes manglende sele.
Det svarer til en klip-sag hvert niende minut.
Uopmærksomhed og brug af telefon er i 8 ud af 10 tilfælde medvirkende årsag til alvorlige færdselsuheld.
Ventetid som følge af uheld koster hvert år samfundet mange millioner kroner.
”Det er decideret uansvarligt, livsfarligt og direkte forkasteligt, at så mange bilister ser stort på både egen og andres sikkerhed. Trafikken er et fællesskab, og vi skal alle kunne komme sikkert fra A til B. Læg mobilen væk, og kør bil, når du kører bil”, siger leder af Operativ Færdsel ved Fyns Politi, politikommissær Søren Blomgren Wind-Hansen.