Beredskab rykket ud: Olieudslip i Odense Havn

Der har været større aktivitet ved Odense Havn her torsdag formiddag.
Det skyldes, at der har været et olieudslip, som tydeligt kan ses i vandet. Det skriver Fyens Stiftstidende.

Flydespærringer er lagt ud
Presse-fotos har en mand på stedet, og de oplyser om, at Beredskab Fyn rykkede ud, da de fik meldingen.
Til Fyens Stiftstidende fortæller indsatslederen hos Beredskab Fyn, at man har kontrol over situationen.
“Det fylder et stort område, og det kan se ud af meget, men det behøver ikke at være mere end en liter olie, der er sluppet ud i vandet,” siger indsatsleder Kenny Christensen.
Der er blevet lagt flydespærringer ud i havnebassinet for at inddæmme det.
Det vides endnu ikke, hvad der skyldes olieudslippet, og hvor slemt det reelt er.
Korte videoer
Udvalgte artikler
Nyheder i Odense
Læs artikelBilletter revet væk til håndboldbrag
Nyheder i Odense
Læs artikelFyns Politi laver stor fangst i privat bolig
Shopping
Læs artikel