Beskidt vejr på vej: Sjældent fænomen har kurs mod Odense

Efter nogle kolde og hvide uger i Odense, er det nu i stedet blevet klassisk dansk gråvejr.
Men snart kan et sjældent og beskidt vejrfænomen ramme Odense.
Støv fra Sahara hvirvles i disse dage op og transporteres mod vores breddegrader – hen over Atlanterhavet.
Giver rødlige plamager
Det kan give mulighed for blodregn både onsdag og torsdag.
Blodregn lyder voldsomt, men det er bare regn, der har fanget sand og støv.
Når det begynder at regne, vil vanddråberne slå sandet ned mod jorden, hvor det kan afsætte rødlige plamager af støv.
I de fleste tilfælde er det først efter regnvejret, at man kan se de små ringe på hvide biler og andre lyse overflader, men i kraftige tilfælde kan himlen fremstå mere rød end normalt, lyder det fra DMI.
Korte videoer
Top 3 i dag
Udvalgte artikler
Nyheder i Odense
Læs artikelBilletter revet væk til håndboldbrag
Nyheder i Odense
Læs artikelFyns Politi laver stor fangst i privat bolig
Shopping
Læs artikel