Bilist anholdt for vanvittig kørsel: Havde en dunk lattergas på førersædet

Fyns Politi måtte i går stoppe en meget skidt kørende bilist.
Her var færdselspolitiet nemlig på kontrol i det østlige Odense, hvor bilisten blev stoppet, fordi han tydeligvis havde svært ved at kontrollere og styre bilen.
Den 28-årige mand fra Odense blev standset på Nyborgvej, og det viste sig, at han var kraftigt påvirket af lattergas.
Det skriver Fyns Politi i en pressemeddelelse.
Han kørte blandt andet ind i kantsten og vejafgrænsning.
Ud over at han var synligt påvirket, så sad han på førersædet med en større beholder – formentlig indeholdende ”lattergas”.
Der blev i personbilen yderligere fundet i alt to beholdere – sandsynligvis også indeholdende ”lattergas”.
Føreren blev anholdt, og der venter nu et efterspil, da både færdselsloven og reglerne om transport af farligt gods er overtrådt.
Lederen af Færdselspolitiet ved Fyns Politi, politikommissær Søren Blomgren Wind-Hansen siger:
”Man kan blive ret rystet over, at man vil udsætte sig selv og ikke mindst andre for fare ved at køre bil i påvirket tilstand.
Det er naturligvis helt uacceptabelt og noget vi ser med stor alvor på”.