Bo Henriksen bliver i Tyskland: Forlænger med Bundesligaklub

Den tidligere OB’er Bo Henriksen, forlænger nu sit ophold i Bundesliga-klubben Mainz 05, så han fortsætter indtil 2027.
Det skriver klubben på deres hjemmeside.
Forlængelsen kommer lige under et år efter at den langhårede succestræner overtog roret i klubben.
Grunden til den tidlige forlængelse skyldes at klubben er meget tilfreds med, at Bo Henriksen på så kort tid har formået at styre klubben udenom nedrykningskampen, og nu med øjnene på de europæriske podiepladser.
Da Bo Henriksen overtog havde klubben blot 12 point og lå næstsidst i den bedste tyske fodboldrække.
I indeværende sæson har Mainz 31 point efter blot 19 kampe, og det er den næstbedste pointtotal i klubbens historie efter det antal kampe.
“Bo’s passionerede trænerstil har sikret at hele klubben og byen er købt ind på hans karakter som træner. Han passer perfekt ind her i Mainz, og vi er meget glade for at han vil fortsætte i sin rolle i fremtiden”, siger Christian Heidel, der er bestyrelsesmedlem i klubben.
Og cheftræneren er naturligvis også passioneret og energisk i sin egen udtalelse til klubbens hjemmeside.
“Jeg vidste fra min første dag her, at det er et særligt sted at være. Jeg er ikke bare en del af en klub, men en del af en hel by.
Du kan fornemme lidenskaben, stoltheden, troen og troen på holdet i hvert hjørne af Mainz. Det er simpelthen fantastisk, hvor glade vi kan gøre så mange mennesker her med det, vi laver.
Det har været et vanvittigt år med så mange følelser – jeg er glad for, at vores rejse vil fortsætte i yderligere to et halvt år sammen”, siger fynboen slutteligt.