Brand i skraldebil: Nu kommer Odense Renovation med en advarsel

Forleden oplevede Odense Renovation, at der gik ild i en skraldebil.
Dog skete der ikke noget med hverken skraldemænd eller skraldebilen.
Alligevel kommer Odense Renovation nu med en advarsel, om hvor galt det kan gå, hvis man ikke sorterer korrekt.
Det var nemlig en fejlsortering, der var årsag til branden.
“Vi har haft brand i en skraldebil i dag – heldigvis skete der ikke noget med hverken skraldemænd eller bil
Grunden til branden var en fejlsorteret håndstøvsuger og spraydåse i beholderen til glas og metal…
Se her, hvordan du kommer af med farligt affald og elektronik.”
I et senere opslag minder Odense Renovation desuden om vigtigheden af, at aske og kulrester her i grillsæsonen bliver pakket rigtigt.
“Grillsæsonen er i gang, og det betyder måske, at du har aske og kulrester, der skal smides ud.
Så husk at komme asken i en pose og lukke den godt, inden den ryger i restaffald.
Ellers kan skraldemanden ende i en askesky, når beholderen tømmes. Det er ikke rart – og heller ikke sundt for vores kolleger.
En lille handling der gør en stor forskel for dem, der tømmer dit affald hver dag,” lyder det fra Odense Renovation.