Café-chok: Populært sted har opsagt sit lokale

Navnet på caféen siger alt om dens størrelse.
Den Lille Smalle i Vestergade 5 er på ingen måder Odenses største café, men til gengæld har den gjort stort indtryk på byens café-gængere.
Derfor er det også lidt af en chokerende melding, stedet nu kommer med.
30. december har Den Lille Smalle sidste åbningsdag. Folkene bag har nemlig valgt at opsige caféens lejemål.
Det skriver de i et opslag på Facebook:
“Vi har taget en lidt stor beslutning…Efter 10 fantastiske år i Vestergade 5 har vi valgt at opsige vores hyggelige lokale.I 10 år har i fyldt vores lille cafe med latter, små og store samtaler, første dates, spontane besøg, utallige genbesøg og det er vi dybt taknemmelige for.
Mere end vi kan udtrykke med ord.”
Og årsagen er, at caféen simpelthen mangler plads!
“Men vi har også længe manglet plads. Både til jer og til os. Men også til, at vi som cafe kan udvikle os. Hvilket er noget vi vægter højt, men også ser som en nødvendighed.
Hvad fremtiden bringer ved vi endnu ikke. Men om end, at vi holder utrolig meget af vores lille frimærke i Vestergade 5, så har vi også erkendt, at lokalet desværre ikke kan rumme vores ideer og drømme for fremtiden.”
Opslaget slutter med en opfordring til at kigge forbi i december og nyde den hyggelige højtid sammen med Den Lille Smalle, inden den lukker ned på sin nuværende placering.