Børnene skal ikke snydes: Coolshop vil overtage Fætter BR butikker

Skrevet af: Emil Kjær Jørgensen
Foto: PR
Foto: PR

I slutningen af december kunne vi fortælle nyheden om, at legetøjsselskabet Top-Toy, der står bag kæderne Fætter BR og TOYS R US i Norden, er blevet erklæret konkurs.

Det kan du læse mere om her.

Den enes død, kan dog hurtigt betyde den andens brød.

Coolshops Marketing Director og partner, Jacob Risgaard, fortæller til MigogOdense, at konkursen betyder, at Kids Coolshop undersøger mulighederne for at etablere nye fysiske butikker og ikke mindst overtage noget af varelageret fra det nu konkursramte selskab.

Kids Coolshop har eksisteret i to år og har fysiske butikker i både Aalborg (City Syd), Odense, Frederikshavn, Aarhus, Silkeborg, Horsens, Svendborg, Køge og Vordingborg.

De ni butikker var alle tidligere en del af Legekæden.

“De (Top-Toy red.) solgte over 50 procent af alt legetøj i Danmark, så det er klart, at det skaber nogle sorte huller rundt omkring i landet, hvor der ikke er legetøj.

Det er dog vigtigt for mig at understege, at jeg ikke kan og vil blive ret konkret på nuværende tidspunkt.

Vi har knap nok sat os ved forhandlingsbordet, men vi har dog skrevet til kuratoren for at undersøge mulighederne.”

Går efter de store butikker

Selvom Jacob Risgaard ikke vil udtale sig konkret om de strategiske planer, vil han dog gerne løfte sløret for, at det ikke bliver de mindste BR-butikker, som man eksempelvis vil gå ind og overtage.

“De mindre butikker passer ikke ind i vores strategi. Vores butikker er kendetegnet ved at være store legetøjsbutikker på over 1000 kvadratmeter, så de mindre butikker er ikke interessante for os.”

Det betyder, at de helt sikkert kigger på den store Toys R Us butik i Rosengårdcenteret i Odense.

Kids Coolshop har lige nu stor succes, og Jacob Risgaard fortæller, at julehandlen nærmest eksploderede, både online og i de fysiske butikker. 

Magien skal tilbage i legetøjsbutikkerne

Nøglen til succes i legetøjsbranchen handler, ifølge Jacob Risgaard, om flere ting:

“Det handler blandt andet om at få magien tilbage. Det skal være den oplevelse, som den ældre generation selv kan huske fra barndommen. Det skal være en legetøjsbutik og ikke et supermarked.

Man skal kunne røre ved alt, lege med alt, og så skal det selvfølgelige være kvalitetslegetøj af kendte mærker, som er udviklet ud fra børnenes præmisser.

Derudover kommer vi (Coolshop red.) fra en branche, hvor vi lytter til folk, hvor eksempelvis Fætter BR har været vant til at diktere, hvad folk skulle købe.

Den nye generation af børn er anderledes, og de vil ikke blot sætter krydser i kataloget, som kommer til jul.

De finder inspiration på Youtube og alle mulige andre steder.”

Selvom han mener, at legetøjsbranchen har brug for et nyt frisk pust, understreger han også, at han ikke glæder sig over konkursen.

“Det er synd for alle de mega dygtige medarbejdere, som har mistet deres job.

Vi vil helt sikkert også undersøge muligheden for at få noget af den know-how med over i vores legetøjsunivers.”

Vil åbne to steder: Kæmpe restaurantkæde retter blikket mod Odense

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: PR/Madklubben
Foto: PR/Madklubben

En af Danmarks mest fremadstormende restaurantkæder har nu blikket stift rettet mod Odense.

Der er tale om Madklubben, der med deres tre retter for 250 kr. koncept har etableret sig stærkt i København.

Madklubben har mere end 16 restauranter i landet, og derudover har de udvidet med en række nye koncepter såsom pizzarestauranten Frankies.

Nu kan vi se frem til at nyde godt af begge koncepter i Odense. Det skriver Fyens Stiftstidende, som har talt med restaurantkædens direktør Anders Aagard.

Kigger på lokaler i Odense

Han var i sidste uge i Odense for at kigge på lokaler.

“Der er nogle interessante lejemål i byen, vi kigger på, og det er steder, som ikke er restaurant i dag, og som derfor skal udvikles. Blandt andet har vi kigget på det gamle bank-domicil på Flakhaven, som dog nok er for dyr for os.

Men vi har også kigget på den flotte gamle bygning på Mageløs, som Nykredit flytter fra, og hvor man kunne lave en stor, flot restaurant,” siger Anders Aagaard til Fyens Stiftstidende.

Forskellige stilarter

Konceptet Madklubben tilbyder ganske enkelt fremragende mad til fornuftige penge. Kæden blev stiftet af Anders Aagaard tilbage i 2007, og i dag har kæden mere end 15 restauranter alene i København.

På landsplan har man åbnet i Aarhus og i Esbjerg og totalt er kæden oppe på 25 restauranter i Danmark.

Kædens restauranter er vidt forskellige og tilbyder mad fra stort set alle verdenshjørner, hvorfor mange sætter stor pris på konceptet.

Opskriften på succes er ifølge tidligere interviews med Anders Aagard ganske simpel.

Man skal lave mad, som smager godt, til fornuftige priser. Og så skal det være fede restauranter med søde mennesker, der serverer.

Anders Aagaard skulle blandt andet igennem et mislykket restaurant-projekt i London og dertil opleve at blive smidt ud af sine partnere i Cofoco-kæden, før han ramte plet med Madklubben.

Afskeden med Cofoco gav restaurantmanden en pose penge, som muliggjorde åbningen af den første Madklubben-restaurant.

Nu kan vi glæde os til at opleve både Madklubben og Frankies i Odense.

Hvad er Madklubben & Frankies?

På Madklubben får du klassiske retter med masser af smag til lave priser. Det kan være alt fra svampesuppe, røget laks, risotto, bøf bearnaise, burger, fritter og lækre desserter.

Er du derimod på udkig efter et mere ”down to earth”-sted, så kan du kigge forbi Frankies vores italienske pizzeria.

Her har man skruet op for farverne, når de serverer pizzaer og fantastiske cocktails, som er perfekte til alle lejligheder.

Genialt tip til sommerdage: Deler opskriften på hjemmelavet Aperol Spritz-is

Skrevet af: Redaktionen

Vores lokale isbutikker her i Odense er mere end gode til at være opfindsomme på deres varianter.

Paradis Is, Il Gusto og Den Italiensk Isbutik er blandt dem, som virkelig er kreative og laver alt fra romkugle-is til White Russian Is.

Men hvis du gerne selv vil lave en lidt anderledes is, så kan du lave din helt egen Aperol Spritz-is.

Vi får rigtig mange pressemeddelelser tilsendt her på MigogOdense-redaktionen, og mange bliver aldrig bragt hos os.

Men når vi øjner en pressemeddelelse, der indeholder opskriften på Aperol Spritz-is, så får den altså kærlig opmærksomhed.

Så derfor tænkte vi, at det var på sin plads at dele, hvad der godt kunne blive sommerens is til de sene lune aftener, som vi eksempelvis har haft de seneste par dage.

Opskriften bringer vi herunder;

¼ Aperol
¼ Prosecco
¼ danskvand
¼ appelsinjuice
1 appelsin
1 isform
Ispinde (af træ)

Sådan gør du

 

  • Tilføj lige dele Aperol, Prosecco, vand og appelsinjuice i en skål.
  • Rør forsigtigt det hele sammen.
  • Skær appelsinen i skiver, og læg en skive i hver form.
  • Hæld derefter Aperol-blandingen i formene.
  • Sæt låg på, og stik en ispind i hvert hul.
  • Sæt Aperol Spritz-isene i fryseren natten over eller min. 5-6 timer.

Forme og pinde kan du købe hos en isenkræmmer eller online ved at søge på isforme. Der kommer alverden former og størrelser frem

Aperol blev skabt i 1919 i den norditalienske by Padova, af brødrene Silvio og Luigi Barbieri. De fik den revolutionerende ide at skabe den mildeste aperitif nogensinde med en alkoholprocent på kun 11%.

De seneste år har den vundet indpas på den europæiske scene, og med sin friske smag af appelsiner og urter og flotte orange farve, er den blevet en favorit til sommerens drinks og cocktails.

Nu kan du altså lave den selv som is – tippet er hermed givet videre.

Drive-in events tager landet med storm: Nu kommer stjernerne snart til Odense

Skrevet af: Michael Qureshi
L.O.C gav en mindeværdig koncert i København
L.O.C gav en mindeværdig koncert i København

I næste uge begynder de store Drive-in Live shows i Jyske Bank Arenas parkeringsområde.

Det kommer til at vrimle med store navne, når Mads Langer, Anders Matthesen, L.O.C., Lars Lilholt, Ude af Kontrol og mange flere indtager Odense.

Der er stadig ledige billetter til alle shows, hvor der er plads til 600 biler. Men det begynder at tynde ud med pladser på de fleste events.

De fleste billetter koster omkring de 675 kr. per bil, som så giver 135 kr. per mand, hvis man fylder bilen op. Der er så nogle events der er billigere endnu og andre som er lidt dyrere.

I København fik de store Drive-In events arrangeret af Københavns Lufthavn, Live Culture, Kulturaktører i Aalborg, MCH Herning og Live Nation Danmark debut forleden, og i weekenden var det så i Herning og Aarhus.

Meget rørende at opleve

Her blev de helt særlige events taget godt imod. Blandt andet L.O.C leverede nogle helt vilde live-shows, hvor han var rigtig meget nede blandt publikum i bilerne. ‘

Fra scenen var det også en helt særlig oplevelse at lave Drive-In Events. Det fortæller Mads Steffensen til B.T.

Han lavede en helt særlig udgave af Mads & Monopolet forleden i Københavns Lufthavn, og det samme gør han her i Odense.

“Båthornene virkede faktisk, som et bifald ville have gjort.

Det var egentligt meget rørende, for jeg har hele tiden tænkt på, hvordan vi kan connecte med folk, når de sidder i deres biler. For når vi er ude i koncerthuse, på teatre og sådan noget og lave det, så kan man jo se og mærke folk på en anden måde,” siger Mads Steffensen til B.T.

Foto: DR Presse

To store shows

To af de navne vi også glæder os rigtig meget til her i O-Town er Anden og Ude af Kontrol. Anders Matthesen er uden sammenligning kongen af dansk comedy, og kommer med alt det bedste fra sine seneste shows.

Ude af Kontrol har skabt et paradigmeskifte i dansk musik.

Englando, Balken og Munken har de seneste år skabt en bølge af hits og opnået mere end 175.000.000 streams alene på Spotify, hvor drengene i den grad er vokset med opgaven i takt med deres stigende popularitet.

Senest var Ude af Kontrol de første til at spille en Fredagsrock i et publikum-tomt Tivoli, som blev transmitteret live på TV2 Zulu.

Det bliver hele tiden næste niveau for den opfindsomme trio, som endnu engang inviterer indenfor i deres vilde univers – og for første gang nogensinde – til en Drive-In koncert, hvor publikum i den grad bliver udfordret med at holde energien bag bilernes 4 døre.

Anders Matthesen er også gået med på bølgen af drive-in shows.

Han har – helt særligt – sammensat et drive-in show med det bedste fra hans seneste show, ”Anden bringer ud”. Her er garanteret en hylende morsom dag direkte fra dit eget bilsæde.

Stærkt samarbejde

Drive-in Live-konceptet er et samarbejde mellem Københavns Lufthavn, Live Culture, Kulturaktører i Aalborg, MCH Herning og Live Nation Danmark.

De starter allerede fra d. 10. juni og frem til d. 14. juni byder de på arrangementer fra din egen bil.

Hør bl.a. Mads Langer, Anders Matthesen, L.O.C., Mads & Monopolet, Malk de Koijn, Annika Aakjær, Lars Lilholt, Onkel Reje, Claus Hempler og Teitur og mange flere.

Arrangementerne er designet til at overholde alle officielle anbefalinger, så publikum roligt kan nyde de mange koncerter, comedyshows og familieoplevelser.

Scenen bygget ekstra høj, så udsynet bliver bedst muligt for alle, ligesom 3 storskærme vil gøre oplevelsen ekstra god.

Det bliver en kæmpe fest og jo flere I er i bilen – jo billigere bliver det. Man køber nemlig billet til bilen.

Hvad: Drive-in koncerter med Live Nation

Hvor: Jyske Bank Arena Parkering

Hvornår: Fra d. 10. juni og helt frem til d. 14. juni 2020

Hvor meget: Fra 395 kr. pr. bil med op til 5 personer

Hvordan: Køb din billet lige her 

Nuværende arrangementsoversigt til Drive In – Live i Odense

  • Annika Aakjær – onsdag d. 10 juni
  • Lars Lilholt – onsdag d. 10. juni
  • Anders ‘Anden’ Matthesen – torsdag d. 11. juni
  • Malk De Koijn – torsdag d. 11. juni
  • Mads Langer – fredag 12. juni
  • Phlake – fredag d. 12. juni
  • Onkel Reje – lørdag d. 13. juni
  • Claus Hempler & Teitur – lørdag d. 13. juni
  • L.O.C. – lørdag d. 13. juni
  • Ude Af Kontrol – lørdag d. 13. juni
  • Mads & Monopolet – søndag d. 14. juni