Derfor kan det være en god ide at vælge et webbureau

Skrevet af: Martin Jørgensen

Annonce

Hvis du driver en virksomhed og du ikke er kommet online endnu, så mister du højst sandsynlig omsætning. Størstedelen af danskerne vælger at bruge online tjenester som f.eks Google, når de skal finde deres næste skobutik eller deres elektriker.

Men det gælder ikke kun om at blive synlig på Google eller på de sociale medier. For hvis du ikke har en moderne og konverterende hjemmeside, så kan det hele være lige meget. Danskerne er vant til flotte og skarpe hjemmesider, hvor designet og brugeroplevelsen er i top.

Men hvis du driver en etableret offline forretning, der ønsker at tage forretningen op i den øverste digitale superliga, hvem skal du så have fat i?

Her er svaret. Et webbureau. Hvad er et webbureau tænker du måske? Et webbureau er et digitalt hus der er specialiseret i at hjælpe virksomheder med at få succes online.

Det vil sige, at de varetager alt fra udvikling af hjemmesiden og den efterfølgende marketing. Det der adskiller sig fra et 360 grader webbureau og andre webbureauer er, at alt er in-house og de har en bred palette af færdigheder.

Hvis du f.eks. er en elektriker butik og du aldrig har lavet nogle online tiltag, så vil det første som et webbureau vil foretage sig er, at de vil skabe en moderne og konverterende hjemmeside, der sikrer et moderne ansigt udadtil, når besøgende lander på deres hjemmeside og søger efter en elektriker.

Når hjemmesiden er lavet og alt på hjemmesiden er på plads, så vil webbureauet begynde at undersøge, hvordan hjemmesiden skal markedsføres for at få de bedste resultater.

Her vil der oftest blive kigget på kanaler som f.eks. Google, der ofte er en meget værdiskabende kanal.

Dem der bruger Google er ofte meget købsklar, derfor vil det give god mening at begynde at arbejde med annoncer i Google, så elektriker butikken bliver fundet i Google, når folk f.eks. søger på ”Elektriker i Odense”.

Der vil også blive kigget på, hvordan elektriker virksomheden kan rangere bedre i Google på de gratis resultater, dem der også kaldes for de organiske resultater.

Når den nye elektriker hjemmeside begynder at få noget trafik og data, så begynder det digitale bureau at kigge på, hvordan vi kan bruge disse data til at skabe en endnu bedre brugeroplevelse og øge konverteringsraten.

Når det hele spiller og elektriker butikken begynder at få noget omsætning, så vil bureauet løbende komme med tiltag og forslag til, hvordan vi kan blive ved med at udvide biksen.