DMI advarer: Pas på i morgentrafikken

DMI er her fra morgenstunden ude med en advarsel.
Der er nemlig risiko for tæt tåge på dele af Fyn, heriblandt Odense.
“Der er risiko for tæt tåge eller rimtåge med sigtbarhed under 100m,” skriver vejrtjenesten.
Derudover skal man regne med vinterligt vejr de kommende dage.
I en prognose for vejret, lyder det i meteorolog Mette Zhangs kommentar:
“Det gælder om at nyde det fine torsdagsvejr, for natten til fredag sender højtrykket, der nu liger over det vestligste Rusland skyer ind over den sydlige og østlige del af landet, og ud på natten når regn- og sludbyger frem til Bornholm.
I fredagens løb breder skyer samt regn- og sludbyger sig til hele landet, og samtidig frisker vinden op omkring øst, så med dagtemperaturer mellem 1 og 4 graders varme vil fredagen føles ganske kold.”