Bliver en dyr cykeltur: Mand anholdt på cykel på Storebæltsbroen

Hvis man bor i Odense, så har man nok været en hel del gange på Storebæltsbroen.
Men det havde en tysk mand næppe.
Så han fik sig torsdag en uventet og dyr oplevelse på Storebæltsbroen.
Det skriver B.T.
Ved middagstid modtog politiet en anmeldelse om en person, der gik i nødsporet på broen.
En patrulje blev straks sendt afsted, og kort efter fandt de en 38-årig tysk mand gående langs kørebanen.
Troede nødspor var en cykelsti
Ifølge politiets døgnrapport forklarede manden, at han troede, nødsporet var en cykelsti, hvor man måtte færdes til fods.
Den forklaring ændrede dog ikke på, at færdsel i nødsporet er forbudt.
Manden blev derfor anholdt klokken 12.14 og kørt i sikkerhed på den nærmeste politistation.
Han blev sigtet for overtrædelse af færdselsloven og fik en bøde på 700 kroner, inden han blev løsladt igen klokken 14.