Efter 11 år: Kendt restaurant får ny ejer

Den populære restaurant i Nordatlantisk Hus – Restaurant Nordatlanten – får ved indgangen til 2025 ny ejer.
Restauratør og forpagter Stefan Graversen, afløses efter 11 år af Andrea Ósk, der fremover vil være den stolte ejer og leder af den velkendte restaurant, som hun har været en del af siden huset åbnede i 2013.
Andrea Ósk, der har islandske rødder, har gennem årene været en central figur på Restaurant Nordatlanten og har været med til at forme både kulturen og koncepterne på restauranten.
Med sin baggrund og passion for både mad og bæredygtighed er hun klar til at tage restaurant Nordatlanten til nye højder.
Læs også: Nyt spisested i Odense: Her får du mad og drikke ad libitum i topklasse “Jeg er utroligt stolt og glad for at tage skridtet som ejer af Restaurant Nordatlanten.
Det har været en fantastisk rejse, og nu ser jeg frem til at bygge videre på det fundament, som Stefan har skabt,” siger Andrea Ósk og tilføjer:
”Vi fortsætter med at levere den madoplevelse og atmosfære, der gør Restaurant Nordatlanten til noget helt særligt, samtidig med at vi arbejder med nye ideer og koncepter, som vil løfte oplevelsen for vores gæster.”
Vil styrke samarbejdet
Restaurant Nordatlanten vil fokusere på bæredygtighed, både i menuen og i driften.
Andrea Ósk har nemlig planer om at integrere endnu mere bæredygtighed gennem brug af lokale og sæsonbetonede råvarer og optimering af processer i restauranten.
Desuden vil samarbejdet med Nordatlantisk Hus blive styrket, hvilket vil skabe endnu flere unikke oplevelser, der kombinerer gastronomi, kultur og kunst.
Direktør i Nordatlantisk Hus Annette Lyberth ser frem til samarbejdet med Andrea Ósk, og er glad for at Andrea Ósk vil øge fokus på både kultur og bæredygtighed, da Nordatlantisk Hus udover sine nuværende kulturtilbud og aktiviteter gerne vil udbygge med et klimaformidlingscenter med udgangspunkt i Nordatlanten og Arktis.
”Vi er glade for, at det er Andrea, der overtager stafetten efter Stefan Graversen, der har grundlagt Restaurant Nordatlanten og gjort den til det populære spisested, den er i dag.
Andrea kender både restauranten og Nordatlantisk Hus ud og ind og har været med fra starten.
Hun kender den nordatlantiske kultur og er den rette til at holde fast i Restaurant Nordatlantens sjæl samtidig med, der skabes udvikling.
Jeg ser meget frem til samarbejdet og er sikker på at vi fremover vil kunne tilbyde restaurantens og husets gæster på nye spændende kultur og madoplevelse gerne i kombination med hinanden,” siger Annette Lyberth.
Restaurant Nordatlanten har mange spændende planer for fremtiden, og Andrea Ósk ser frem til at byde både gamle og nye gæster velkommen.