Efter længere tids sygdom: Kendt restauratør gået bort

Efter længere tids sygdom er restauratør Søren Grønning gået bort.
Det skriver Fyens.dk.
Søren Grønning drev i mange år Møllekroen i Agedrup sammen med sin hustru Helle Grønning.
Og forrige år overtog parret den ikoniske kaffe- og teforretning Winther’s på hjørnet af Vestergade og Kongensgade.
Under dem har Winther’s gennemgået en kæmpe renovering, så stedet i dag også er konditori.
Kagerne får de fra Møllekroens egen konditor.
I efteråret fortalte parret til MigogOdense, at det havde været meget vigtigt for dem, at Winther’s forvandling blev foretaget i overensstemmelse med stedets stil og sjæl.
Og at der havde været mange overvejelser forbundet med renoveringen:
“”Skal det være dén lampe eller dén lampe? Dét bord, dén stol, dé billeder?”
Men vi har simpelthen truffet alle valg ud fra, hvordan vi bedst kunne bevare stedets sjæl – og det har tit også været de dyreste valg.
Så vi har bare lukket øjnene og kørt kortet igennem,” sagde Søren Grønning dengang.
Ifølge Fyens.dk kommer Helle Grønning og parrets søn Kasper sammen til at føre både Møllekroen og Winther’s videre.