Efter spektakulært smykketyveri i Odense: To mænd anholdt

En smykkebutik blev sidste år udsat for et spektakulært tyveri.
Her blev en ring til 300.000 kroner stjålet, og selvom der var videoovervågning af den formodede gerningsmand, lykkedes det ikke at fange ham i første omgang.
Men nu fortæller Fyns Politi, at to mænd blev anholdt i Aalborg den 15. maj 2026 mistænkt for smykketyverier flere steder i landet.
Begge mænd blev den 16. maj 2026 ved Retten i Odense varetægtsfængslet i fire uger.
“Mændene er sigtet for at have begået et smykketyveri i Rosengårdcenteret i Odense tilbage i marts 2026. Her slap de afsted med smykker til en værdi af mere end 300.000 kroner,” skriver Fyns Politi i pressemeddelelse.
De sigtede mistænkes også for at stå bag lignende smykketyverier flere steder i landet.
Mændene blev pågrebet i går, da en vagt i et storcenter i Aalborg genkendte mændene fra overvågningsvideo fra de tidligere tyverier.
Der er tale om to georgiske statsborgere på henholdsvis 40 år og 48 år.