Annonce
MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Få gang i biksen med SEO

Af Redaktionen

Når man starter en ny forretning, hvad enten det drejer sig om en fysisk forretning eller en butik på online, så er den store udfordring ofte at tiltrække de første par kunder. Det kan være svært for en ny fisk i havet at gøre sig populær på markedet – derfor er det en god idé at lægge en stærk marketingplan fra starten.

 

Måske har du produktet på plads. Eller måske sælger du en ydelse, som du har undersøgt til bunds og opdaget at der er et hul i markedet – et hul som du med din virksomhed kan udfylde. Det er en kæmpe fordel at starte en virksomhed på baggrund af en idé eller et produkt der højst sandsynligt er efterspurgt. Men udfordringen ligger i at gøre virksomheden og ikke mindst dit produkt kendt, så kunder kan købe det.

 

Optimer den digitale tilstedeværelse

Uanset om man driver en fysisk eller en online forretning, så er det vigtigt at gøre sit indpas i det digitale univers. Det kan for eksempel gøres ved hjælp af SEO, hvor man kan hyre et SEO bureau til at håndtere og implementere din virksomheds SEO-strategi. SEO har at gøre med at optimere sin online tilstedeværelse i søgemaskiner. Derfor hedder det Search Engine Optimization – på dansk søgemaskineoptimering.

 

Man kan gribe sin SEO-strategi an fra forskellige vinkler, som man kan diskutere med sit SEO-bureau. Ofte er bureauer som Setion specialister i at udarbejde individuelle strategier der passer til de enkelte virksomheder. Som første skridt, vil de ofte starte med at lave en søgeordsanalyse som grundlag for at videreudvikle SEO-strategien.

 

SEO er konstant

En af de måder man kan optimere sin tilstedeværelse på internettet på, det er naturligvis at optimere de platforme man i forvejen er på. Det er især hjemmesiden, der fungerer som en virksomheds base skal forbedres i forhold til SEO. Ved at udarbejde tekst med relevante søgeord og kombinere det med grafik og video, vil kunder bedre have mulighed for at finde frem til dig organisk.

 

Organisk marketing referer til dét at kunder finder dig på en ”naturlig” måde, uden du nødvendigvis har betalt dig frem til annoncer – i modsætning til hvor man annoncerer på de sociale medier og betaler sig frem til at blive ranket højere i søgemaskiner og andre medier. SEO som en del af marketingplan kan godt være en tidskrævende og en vedvarende opgave, som i sidste ende kan gøre en stor forskel for din virksomheds succes.

 

SEO-bureau i Odense

Netop fordi det kan tage tid at holde SEO ved lige og sørge for at virksomheden og produktet får mere synlighed online igennem søgemaskiner, så kan det betale sig at hyre et eksterne SEO-bureau til at tage sig af opgaven. Det gør at du og dine eventuelle medarbejdere kan fokusere på andre dele marketingstrategien, salg og andre presserende opgaver.

 

Odense er en stor by med mange forretningsmuligheder – og der er også hjælp at finde i form af SEO-bureauer der kan hjælpe dig med at styrke din tilstedeværelse den digitale verden. Men fordi SEO-bureau arbejder digitalt, behøver de naturligvis ikke at befinde sig i Odense for at gøre en forskel for din virksomhed.

Del artikel

Andre læser også