“Farlig nedkørsel”: Advarer om brug af populær kælkebakke

Vejret er perfekt til en tur på kælken.
Men nu er Tarup Davinde I/S, der står for driften af natur- og fritidsområdet i det sydøstlige Odense, ude med en advarsel.
Mange er nemlig glade for at bruge kælkebakken Røllehøj, der ligger i området, men det er ikke alle steder på bakken, der egne sig til nedkørsel.
Læs også: Sne, sne, sne: Her er Odenses bedste kælkebakker I et opslag på Facebook skriver Tarup Davinde I/S:
“Vi har markeret stierne ned fra toppen med skilte.
De to mod vest kan benyttes til at kælke på. Men vær opmærksomme på at I passerer en ridesti i bunden af bakken.
Kælketuren sker naturligvis helt på eget ansvar, og I skal passe på jer selv og hinanden derude!
De 4 andre stier/nedkørsler beder vi om ikke benyttes til at kælke på,” står der i opslaget, der er ledsaget af to billeder, hvor der på et skilt står “Farlig nedkørsel”.
Vi har opdateret vores kælkeguide med de nye oplysninger fra Røllehøj.
Guiden finder du herover.