Fyns Politi bekræfter: Der har været en sprængning i Odense

I aftes og i nat har Fyns Politi været massivt til stede midt i Odense.
Her var der meldinger om, at der havde været en større sprængning omkring Ansgargade, hvilket politiet også kunne meddele i går aftes:
“Vi er fortsat tilstede i området omkring Ansgarsgade i det centrale Odense.
Den foreløbige efterforskning peger på, at der har været en sprængning af en art.
Ingen er kommet tilskade. Det er vores vurdering for nuværende, at det ikke har nogen relation til konflikten i Odense. Altså er der umiddelbart tale om en isoleret hændelse, som vi efterforsker. Respekter politiets afspærring på stedet,” skrev Fyns Politi på Politi Update i går aftes klokken 20.46.
Næste opdatering kom fra politiet klokken 02.26:
“Vi er ved at være færdige med vores undersøgelser på Ansgargade.
Foreløbige undersøgelser tyder på, at der har været tale om en form for kraftigt fyrværkeri, der blev bragt til sprængning.
Det er stadig vores vurdering, at sagen ikke har relation til konflikten i Odense.”