Fynsk mægler går all-in på rådgivning: Her er de nye køberrådgivningsskilte
Nybolig TDL (Thomsen, Demirhan & Led), der i dag har seks forretninger i Odense og én enkelt forretning på Nordfyn, revolutionerer mæglerskiltet og laver et køberrådgivningsskilt.
Holdningen er helt klar fra ledelsen: fokus er på kunderådgivning.
Der er meget på spil i en bolighandel – også mange følelser – og netop derfor har vi i Nybolig TDL ansat 2 køberrådgivere til udelukkende at stå for at rådgive købere og følge dem trygt hjem.
Michael Thomsen, direktør og medindehaver i Nybolig TDL
Nybolig TDL ønsker at skabe gennemsigtighed og vished omkring brugen af køberrådgivning, hvorfor de har designet et skilt, der skal skabe større fokus på køberrådgivning.
Michael Thomsen, der er direktør og medindehaver i Nybolig TDL kan mærke, at kunderne efterspørger mere og bedre rådgivning i forbindelse med et hussalg, men i stigende grad også i forbindelse med huskøb.
Meget på spil
“Som ejendomsmægler skal man kende til gældende lovgivning, så man kan rådgive kunder i forbindelse med køb og salg af fast ejendom.
Men de gængse holdninger hertil har altid været, at rådgivning er noget, man betaler en advokat for. Det er dog ikke længere det faktiske billede i branchen.
Der er meget på spil i en bolighandel – også mange følelser – og netop derfor har vi i Nybolig TDL ansat 2 køberrådgivere til udelukkende at stå for at rådgive købere og følge dem trygt hjem.
Da rådgivning er så vigtigt i forbindelse med et huskøb, har vi valgt at designe et skilt til formålet. Herved kan flere købere se, at de har muligheden for at få samme rådgivning,” udtaler Michael Thomsen.
Nyt skilt
Mange fynboer vil nu komme til at spotte de lidt anderledes skilte i det fynske land.
Nybolig TDL har nemlig i forbindelse med deres nye gren i forretningen fået designet og produceret køberrådgivningsskilte formet som et hus, så det er nemt at se, at køber er kommet ’trygt hjem’.
Dansk Ejendomsmæglerforening – kaldet DE – har udarbejdet en undersøgelse fra september 2022, der viser, at der i hver fjerde bolighandel bruges en ejendomsmægler som køberrådgiver.
Størstedelen fravælger dog en rådgiver, fordi de ikke ved, hvad en køberrådgiver er.
Ifølge Henriette Boelt, der er afdelingschef for køberrådgivning i Nybolig TDL, bør alle købere have en god oplevelse i forbindelse med køb af drømmeboligen.
Derfor har Nybolig TDL øget indsatsen for at højne kendskabsgraden til, hvad en køberrådgiver er.
”Wauw, hvis du bare vidste, hvor mange købere, der egentlig kommer dårligt fra start, fordi de ikke har fået den korrekte rådgivning – det er altså mange. Hos Nybolig TDL vil vi revolutionere måden, vi tænker rådgivning ind på.
Rigtig mange købere har ikke de rigtige forudsætninger for at læse en købsaftale igennem, overholde tidsfrister, se de såkaldte huller i osten, men det hjælper vi dem med.
De skal i princippet blot glæde sig over, at de har fundet drømmeboligen, og så klarer vi resten. Rådgivning handler om tillid, og har man bedre kemi med en anden køberrådgiver, så er det mere end i orden – vi håber blot, at flere købere vælger rådgivning til, så de kommer godt og trygt hjem”, udtaler Henriette Boelt.
Fakta om køberrådgivning:
En køberrådgiver er til for at varetage købers interesser, hvorimod en ejendomsmægler varetager sælgers interesser. Køberrådgiveren har uddannet sig til at varetage købers interesser i en bolighandel.Dette indebærer alt fra; hjælp til at finde drømmeboligen, forhandling af pris og vilkår, juridisk gennemgang af handlens bilag, skøde og refusion m.v.