Gift fundet på Odense-skole: Ingen grund til bekymring

Prøver viser, at luften på skolen indeholder så meget af giften, PCB, at Odense Kommune skal gribe ind.
Alligevel er der ikke grund til bekymring, lyder det fra skoleleder på Rosengårdsskolen Maj-Britt Halle.
Koncentrationerne af giften er nemlig ikke høj nok til at udgøre sundhedsfarer og elever og ansatte.
“Jeg har i dag informeret forældre om, at der er konstateret et lavt indhold af PCB i luftmålingerne, og der er ikke umiddelbar grund til bekymring i forhold til børn og medarbejderes sundhed. Elever og medarbejdere kan fortsat have deres hverdag på skolen,” siger hun til TV 2 Fyn.
Miljøgiften blev fundet i forbindelse med renoveringsarbejde på Rosengårdskolen.
Derfor blev der gennemført 20 luftprøver på skolen, hvor ni af prøverne viste et indhold, der kræver, at man på sigt laver foranstaltninger for at få niveauet ned.
Derfor skal skolen nu renoveres, så niveauet af PCB kan blive bragt ned.