Godt nyt fra Odense Håndbold: Skriver kontrakt med hollandsk stregspiller

Odense Håndbold har skrevet en 3-årig kontrakt med den hollandske stregspiller Romée Maarschalkerweerd, som i denne sæson optræder for Horsens Håndbold Elite.
Det skriver Odense Håndbold i en pressemeddelelse.
“Jeg er meget glad og tilfreds med tilførslen af Romée. Hun er en ung spiller som allerede nu, har vist sig godt frem både i ligaen, men også internationalt.
Samtidig er hun en fast del af den hollandske landsholdstrup, hvilket kun bekræfter os i, at Romée er en dygtig og kompetent spiller, som vi helt sikkert får glæde af,” siger administrerende direktør i Odense Håndbold Lasse Honoré.
Om skiftet siger Romée selv:
“Jeg er glad og spændt på det her næste skridt, som jeg har taget i min karriere. Jeg kom til Danmark sidste sommer, hvor jeg siden starten har fået en del spilletid og dermed rig mulighed for at udvikle mig som spiller.
Dét, at jeg allerede fra næste sommer kan tage næste skridt i min karriere til en klub som Odense, gør mig enormt stolt.
Mavefornemmelsen var der allerede efter første snak med klubben. De ambitioner, som Odense har, er nogle jeg også deler, og jeg er klar til at give alt for at hjælpe med at indfri dem.
Personligt tror jeg på, at min tid i Odense også vil udvikle mig som spiller. Jeg glæder mig enormt til at møde truppen, staben og selvfølgelig alle fansene.”
Romée Maarschalkerweerd er 21 år gammel, født og opvokset i Holland og har tidligere vundet det hollandske mesterskab samt EM-guld med Hollands U17-hold.