Annonce
MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Gør arbejdspladsen i Odense mere grøn

Af Annoncør

Uanset om du går op i om din virksomhed er grøn eller ej, så kommer man som virksomhedsejer ikke længere udenom at tænke i så klimavenlige løsninger som muligt. Der står både en stat og kunder, og forventer at der er omtanke bag hvert et skridt i virksomheden. Kom som virksomhedsejer godt ud af starthullerne med de mest simple tiltag til en start.

Det behøver ikke at være en dyr investering at blive grønnere

Vi skal ikke mange år tilbage, før vi var i en tid, hvor man bestemt ikke overvejede, hvad alle arbejdsgange i virksomheden havde af belastning for klimaet. Selv om det for mange menes at gå for langsomt, må vi indrømme, at der er tale om kæmpe omvæltninger.

At vi er, hvor vi er i dag, betyder også, at du som virksomhedsejer ikke kommer udenom at skulle tænke bedste løsninger i forhold til klimaet. Det kan måske lyde som nogle voldsomme investeringer, men faktisk kan du starte meget simpelt som blot at få installeret en vandautomat eller du kan sikre dig at forbrug i erhvervslokalerne kører på grøn energi. 

Du behøver ikke at brande dine grønne tiltag

Jo, der er selvfølgelig tale om en investering, hvis man ønsker at benytte en vandautomat og på den måde spare både strøm til et køleskab og en hulens masse plastikflasker væk, men denne investering tjenes hurtigt hjem igen både økonomisk, men også i forhold til mere positiv omtale.

Man behøver ikke at brande sig på, at man har valgt at have en vandkøler på arbejdspladsen eller poste en masse videoer med en nyinstalleret koldtvandsautomat for at få kredit. Det kan endda for mange virke bedre, hvis de selv skal erfarer, at der er tænkt gode løsninger ind.

Når verbal omtale bliver den bedste

Når nu du ikke anbefales at begynde at dele med hele din kundeskare, hvilke nye grønne tiltag du har valgt at tage til dig som virksomhed, så kan du måske sidde og tænke at det bliver lidt besværligt at få folk til at se og vide, at det er noget du gør i. Det er her vigtigt, at du ikke bliver desperat efter en hurtig respons fra dine kunder og i stedet får det til at blive en så naturlig sag som muligt, at du har prioriteret at være mere grøn som arbejdsplads.

Når du har kunder i huset eller de ansatte roser arbejdspladsen overfor venner og familie for f.eks. altid at have koldt vand til de ansatte, så skal de nok sikre dig en omtale, som der stille og roligt vil gå fra mund til mund – på den helt rigtige måde.

Del artikel

Andre læser også