Gør en forskel på din arbejdsplads som proceskonsulent

Af Annoncør

Synes du, at samarbejdet med dine kollegaer kunne fungere bedre i din virksomhed? Og virker det til, at det påvirker virksomhedens effektivitet negativt? Så skal du undersøge muligheden for at videreuddanne dig som proceskonsulent.

Annoncør betalt indhold sponsoreret af GoProcess.dk :

Der er nok ikke mange, som ikke kan genkende billedet af, at personlige konflikter eller dårligt samarbejde mellem kollegaer kan påvirke jeres fælles mål for virksomheden negativt.

Alle reagerer forskelligt i en travl og til tider stressende hverdag, men et dårligt arbejdsklima kan have stor negativ betydning for en virksomheds mulighed for at udvikle sig.

Derfor bliver der også større efterspørgsel på medarbejdere, som har kompetencerne til ikke mindst at være gode kollegaer, men også at kunne påvirke samarbejdet mellem medarbejderne positivt. Både i en struktureret sammenhæng i forbindelse med møder og udviklingsprojekter, men også i den daglige interaktion kollegaer imellem.

Hvad laver en proceskonsulent?

Som proceskonsulent sikrer du, at de involverede medarbejdere holder fokus og er motiverede for at nå de mål, som findes for det pågældende projekt.

Samtidig får du som proceskonsulent værktøjer, som gør, at du får det bedste og mest produktive frem i dine kollegaer, samtidig med at du holder organisationens mål for øje og sørger for, at I kommer i mål med det bedst mulige resultat.

Det vil sige, at du får kompetencer i forhold til konflikthåndtering, strategiimplementering og en række konkrete værktøjer til at afvikle, udvikle, evaluere og forbedre processer i din organisation.

En opgave som proceskonsulent kan eksempelvis være, at du får ansvaret for et projekt, som er kørt fast og sørger for at få det tilbage på rette spor.

Derudover kan arbejdet også bestå i at videreudvikle samarbejde på tværs af fagområder samt udvikle og afprøve nye metoder, der kan være til gavn for virksomheden.

Det kan også være, at du skal facilitere processer i ledergrupper, hvor interne medarbejdere ikke kan benyttes.

Hvordan bliver man proceskonsulent

Hos Go’Proces kan du videruddanne dig til proceskonsulent. Her får du den viden, som du skal bruge for at gøre en forskel i din organisation – og mere til.

Uddannelsen som proceskonsulent er en investering både for dig personligt, men især for den organisation, som du arbejder i.

At kunne drive processer og få det bedste frem i dine kollegaer er uvurderligt for virksomheden, og en investering både i virksomhedens medarbejdere og dens fremtidige vækst.

Hvis du brænder for at motivere dine kollegaer og får energi af at se dem udvikle sig og inspirere hinanden, og samtidig sætter pris effektive processer, så er det lige dig, som kan gøre en forskel i din organisation i fremtiden med en uddannelse som proceskonsulent.