Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Jaaaaa tak: Andreas Odbjerg og en anden KÆMPE hitmager klar til Grøn

Foto: Morten Rygaard
Foto: Morten Rygaard

Nu løfter Grøn sløret for de to sidste navne, der fuldender programmet for sommerens turné.

Andreas Odbjerg vender tilbage på Grøn for tredje gang, mens Malte Ebert er klar til sin debut på den grønne karavane.

De slutter sig til Annika, Benny Jamz, HUGORM, Lukas Graham, Mumle og Tessa på årets plakat, som nu er fuldendt. Grøn tager på turné til otte udsolgte byer fra den 16.-26. juli.

Årets otte artister bliver en del af en Grøn-turné, som igen i år har sat rekorder og overgår det historiske 2025. Billetterne i alle otte byer blev nemlig revet væk på blot fem dage, og Grøn har sat ny publikumsrekord med 203.500 gæster fordelt på de otte byer.

“En del af superligaen i dansk musik”

Andreas Odbjerg, som er med på turnéen for tredje gang, har gennem flere år ligget øverst på hitlisterne med sange som “Stor Mand”, “Hjem fra fabrikken” og “I morgen er der også en dag”, og efter udsolgte koncerter i 2025 er der ingen tvivl om, at det er en af landets mest populære artister, der nu vender tilbage til Grøn.

“At være med på Grøn betyder, at man er en del af superligaen i dansk musik. Det kan godt være, jeg spiller nedrykningsspil ligesom OB, men jeg er med i det gode selskab.

Udover det er det fantastisk at kunne spille i så stort et cirkus velvidende, at overskuddet går til et godt formål. Det er ikke tit man får lov til det. Til sidst er sammenholdet med svindlerne, de frivillige og ens kollegaer bare noget helt unikt, når man ser hinanden så intenst over så forholdsvis kort en periode,“ udtaler Andreas Odbjerg.

Mens Andreas Odbjerg er en erfaren Grøn-artist, debuterer Malte Ebert på turnéen i år. Med albummet Alle Veje Fører Hjem og en række store hits bag sig har han for alvor sat sit præg på hitlisterne.

Med en udsolgt forårsturné i 2026 i ryggen er han klar til at indtage Grøn for første gang.

Malte Ebert udtaler:

“At være med på Grøn i år er kæmpestort for mig. Det er første gang, og noget jeg har drømt om i lang tid. Jeg har hørt fra alle mine kollegaer, der har spillet Grøn, at det er noget af det fedeste at være en del af.

Grøn står for fællesskab med plads til forskellighed, og det synes jeg også, at lineuppet underbygger – der er så mange fede navne i år. Jeg er fan af flere af de artister, der spiller, så når jeg ikke selv står på scenen, regner jeg også med at stå helt oppe foran til nogle af koncerterne.”

Alle billetter til Grøn 2026 er solgt, men man kan finde yderligere information om Grøn, herunder videresalg af billetter, på groenkoncert.dk.

Del artikel


Korte videoer

Top 3 i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.