“Ingen kan lide det”: Kendt politiker fælder dom over Odense Banegård Center

Det er nok ikke nogen hemmelighed, at der – pænt formuleret – er delte meninger om Odense Banegård Center.
Og det er da, så vidt redaktionen ved, heller aldrig sket, at stedet er blevet betegnet som en “arkitektonisk perle” – eller noget andet i den stil.
Men det er åbenbart ikke kun i Odense, at banegårdens ry bliver bemærket.
For nu drager Liberal Alliances Henrik Dahl nemlig Odense Banegård Center ind i ét af valgkampens hotte emner.
Det gør han, fordi medierne har forsøgt at finde ophavsmanden eller -kvinden til forslaget om at afskaffe store bededag.
Det har dog vist sig ikke at være så lige til.
For her fire dage før folketingsvalget føler ingen politikere åbenbart behov for at blære sig med lige netop dén idé.
Og på den måde minder det om Odense Banegård Center, mener Henrik Dahl:
“Jeg synes, diskussionen om hvem, der fandt på at afskaffe Store Bededag, er lidt underlig.
Alle ved for eksempel, at Odense Banegård Center har bygget sig selv.
Der er ingen, der kan lide det. Ingen, der synes, det er pænt. Ingen, der synes, det er funktionelt. Pludselig en dag stod det der bare.
Det er sket før. Det kan ske igen,” skriver han i et opslag på Facebook.
MigogOdense har forsøgt at få en uddybende kommentar fra Henrik Dahl, men han er endnu ikke vendt tilbage.