MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Ren luksus: Eksklusivt kontorfællesskab er åbnet i Odense

Af Christina Frederiksen
M&B OfficeClub.
M&B OfficeClub.

Udefra ligner det mest af alt en liebhavervilla.

Og det gør det sådan set også indeni. I hvert fald hvis man nøjes med at vurdere materialer, farvevalg og generel lækkerhed.

Kigger man på møblerne, kan man dog godt se, at med så mange skriveborde, bor her nok ikke en familie.

Det gør til gengæld M&B OfficeClub.

Et nyt og helt igennem eksklusivt kontorfællesskab, hvor man har mulighed for at leje enten en enkelt plads til sig selv eller et helt lokale til sine medarbejdere.

Bag det hele står Mads Lindkær, der købte den store ejendom på Kronprinsensgade 19 i Odense C tilbage i december. Og i april stod den klar til at tage imod de første lejere.

M&B OfficeClub.

“Målet har hele tiden været at lave et kontorfællesskab, der er lidt mere lækkert, end man er vant til. Alle er velkomne her, men vi har en code of conduct her, som man forventes at overholde,” siger Mads Lindkær.

Vinbar i kælderen

Stedets code of conduct består af nogle ret simple retningslinjer.

Hun meddelte mig så, at det da var fint nok, at jeg ikke ville have gardiner, men at jeg i så fald måtte finde en ny indretningsarkitekt.

“Det går helt basalt ud på, at man rydder op efter sig, når man går.

At der ikke står tomme coladåser og brugte pizzabakker på ens plads. Man kan sige, at vi ikke ønsker, at M&B OfficeClub skal være en studenterhybel,” siger Mads Lindkær og griner.

En studenterhybel er da også noget af det sidste, man tænker på, når man træder ind i kontorfællesskabet.

M&B OfficeClub i Kronprinsensgade.

Alt fra gulvtæppet, der beklæder trappen op til førstesalen, til væggen i kælderen, der i stedet for tapet er blevet udsmykket med klinker til den fælles vinbar, hvor man kan gå ned og forsyne sig fredag eftermiddag og selv forventes at betale for lækkerierne på MobilePay.

“Når vi har lavet en vinbar, er det, fordi vi meget gerne vil dyrke fællesskabet på tværs af huset. Så der er noget socialt at komme efter, hvad enten man lejer sig ind alene eller som del af en virksomhed.

Derfor afholder vi også forskellige fælles-events i løbet af året, hvor vi tager ud og hygger os sammen,” siger Mads Lindkær, der har fået hjælp af en professionel indretningsarkitekt til at få kontorhotellet til at stå helt skarpt.

Vinbar i M&B OfficeClub.

“Vi har ikke sparet på noget,” siger han.

Der var dog ét sted, hvor han overvejede budgettet.

“Som du kan se, har vi gulv-til-loft-gardiner i alle rum. Jeg havde tænkt, at det måske var et sted, vi kunne spare, for det er altså virkelig dyrt at få lavet den slags gardiner.

M&B OfficeClub.

Den tilgang kunne jeg godt lide, for hun havde en vision. Så jeg gav mig. Og jeg kan jo godt se, at det spiller,” siger Mads Lindkær og griner.

En stor del af M&B OfficeClub er allerede lejet ud. Der er dog stadig enkelte pladser.

Priserne begynder ved 2300 kroner om måneden for et skrivebord.

Du kan læse mere om M&B OfficeClub her, hvor du også finder priser på de forskellige kontormuligheder.

Del artikel

Andre læser også