Nyt i Odense: Tidligere OB-profil bliver partner i nyt PR-bureau

Skrevet af: Michael Qureshi

Mate PR er navnet på et helt nyt PR-og kommunikationsbureau i Odense.

I tirsdags d. 1. oktober kunne den tidligere OB-spiller Carsten Lektonen løfte sløret for, at han nu har åbnet sit eget bureau sammen med Mia L. Rasmussen.

Carsten Lektonen og Mia L. Rasmussen har de seneste år arbejdet for kommunikationsvirksomheden KommPress, så det er to erfarne journalister og rådgivere, der står bag Mate PR.

De vil hjælpe store og små virksomheder med finde og formidle deres unikke historier i tekst og levende billeder – og vigtigst af alt: De skal have det sjovt.

“Mate PR er et nyt, innovativt PR- og kommunikationsbureau født ud af en ide om at skabe et levende, uhøjtideligt og legende bureau, der kreerer tekst og levende billeder.

Vi har valgt navnet Mate, fordi vi privat er gode venner, og fordi vi ønsker at have det sjovt med vores kunder og være deres ’best mates’ i jagten på opmærksomhed,” forklarer Carsten Lektonen.

Vil skabe en arbejdsplads med fuld frihed

Han og partneren Mia L. Rasmussen mødte hinanden på deres tidligere arbejdsplads, hvor de begge i en årrække har siddet som seniorrådgivere.

Igennem længere tid har de overvejet, hvordan de kunne skabe en anderledes arbejdsplads, og de første tanker om det nye bureau tog fart.

“Vi ønsker at skabe en arbejdsplads med fuld frihed for både de ansatte og vores kunder.

Vi tror på, at kreativiteten lever bedst, når den enkelte får mulighed for at arbejde, som det passer dem bedst – den gode idé opstår ikke nødvendigvis i et mødelokale klokken 15 om eftermiddagen, hvor alle er ved at være trætte.

Kunderne betaler os for de gode ideer, for vores kreativitet. Derfor skal vi skabe et miljø, hvor vi værner om netop dét.

Vi tror fuldt ud på, at alle mennesker vil yde deres absolut bedste, hvis de samtidig har friheden til at planlægge deres egen arbejdsdag, ja, hele deres arbejdsliv.

Og så skal det ganske enkelt være sjovt at gå på arbejde, og vi skal grine sammen. Også når vi møder udfordringer, for livet er for kort til andet,” forklarer Mia L. Rasmussen.

Vil især levere levende billeder i form af video for kunderne

Hun er overbevist om, at det også vil smitte af i den kvalitet, der bliver leveret til kunderne.

“Vi kommer aldrig til at gå på kompromis med kvaliteten. Tværtimod,” slår hun fast.

Mate PR vil først og fremmest kunne levere alle former for tekst og levende billeder i form af video.

De tilbyder strategier for brugen af sociale medier samt produktion af indhold dertil og alle former for presseindsatser.

Herudover kan de hjælpe med at udvikle og eksekvere på alle former for events og produktlanceringer samt styre kommunikation forud, under og efter eventen.

“Vi er begge uddannede journalister og har derfor håndværket i orden og stor erfaring fra diverse landsdækkende medier.

Herudover har vi stor bureauerfaring og et kæmpe netværk. Vi er eksperter i at finde den unikke historie i enhver virksomhed og i hjælpe med at få historien ud på de platforme, der er mest effektive for den pågældende virksomhed.

Især video er de seneste år blevet et ekstremt effektivt virkemiddel til at formidle sine budskaber, og her kan vi også skabe produktioner af høj, journalistisk kvalitet til rigtig gode priser,” forklarer Carsten Lektonen.

Har fokus på omkostningerne for kunderne

Han fortsætter;

“Vi er et bureau for virksomheder med både små og store marketingsbudgetter. Der er så mange spændende virksomheder derude, som bare ikke har held med at komme ud og kommunikere effektivt.

Vi synes selv, at vi har skabt nogle pakker, som prismæssigt er konkurrencedygtige og spiselige for virksomheder i alle størrelser.

Nogle virksomheder har en kommunikationsafdeling, men har brug for en sparringspartner. Nogle virksomheder har ikke råd til at ansætte en person med ansvar for kommunikationen, og her kan vi håndtere al kommunikation for virksomheden.”

Mate PR har besluttet at lukke alle nysgerrige ind bag kulisserne i opstarten og i driften af bureauet. Derfor har de valgt at bruge de sociale medier, Instagram og Linkedin, til at dele ud af deres oplevelser med at starte et nyt bureau op.

Herudover vil de også hjælpe andre iværksættere.

“Vi ved, at det er hårdt at skabe noget nyt. Der er meget at tage stilling til, og der er store glæder, udfordringer og nederlag. Men man lærer så meget i processen, og det vil vi gerne dele ud af.

Herudover har vi også besluttet, at vi hver måned udlodder en gratis pressemeddelelse til en iværksætter/et start-up, som skal have hjælp til at fortælle deres gode historie. Det kan man ansøge om på vores hjemmeside,” fortæller Mia L. Rasmussen.