Flere hænder på vej: Regeringen giver milliardløfte til vuggestuer og børnehaver

Der er for få voksne til at passe børnene i de danske daginstitutioner.
Det har mange forældre og pædagoger længe gjort opmærksom på.
Og nu lader det til, at der er godt nyt på vej til de mange voksne, der synes, at nomeringen i landets vuggestuer og børnehaver er for ringe.
Det skriver DR.dk.
Regeringen offentliggør fredag sit udspil til en ny finanslov for 2026, og her vil det fremgå, at der skal sættes 1,1 milliarder kroner af til at skaffe flere hænder i daginstitutionerne.
DR skriver, at regeringens forslag betyder, at der kan ansættes op til 1.360 flere medarbejdere i daginstitutionerne.
“Vi synes stadigvæk, at der er nogle udfordringer i forhold til kvalitet og nærhed, uagtet at langt, langt de fleste af vores vuggestuer og børnehaver i Danmark er gode,” siger Mette Frederiksen ifølge DR.