Millioninvestering i Odense: SPORTMASTER åbner flagskibsbutik

Af Stine Kjølby Christensen

Når SPORTMASTER torsdag d. 20. maj slår dørene op til den nye butik i Rosengårdscentret, kan kunderne opleve en helt ny, interaktiv butiksoplevelse med endnu større fokus på sport.

Butiksåbningen understreger en fortsat tro på storcentre, fysiske butikker og personlig service.

Lægger du vejen forbi Lilla gade fejres The Grand Opening med konkurrencer og massevis af gode tilbud.

Selvom nedlukningen gik hårdt ud over storcentrene, er SPORTMASTERs strategi om at åbne flere fysiske butikker med prima beliggenhed uændret.

Og ifølge sportskædens administrerende direktør, Andreas Holm, har Rosengårdscentret stået højt på prioriteringslisten:

”Vi ønsker at være der, hvor kunderne er. Og centre, som gør noget ekstra ud af kundeoplevelsen, er attraktive for os. For familierne er storcentre et nemt og bekvemt sted at handle, og Rosengårdscentret opfylder alle krav til et hyggeligt og godt shopping-center.

Så da muligheden bød sig, var vi ikke i tvivl om, at det var her, vores flagship-store skulle ligge,” fortæller Andreas Holm, der selv er med til åbningen af den nye sportsbutik på Lilla gade.

Helt ny købsoplevelse

Butikken er en investering til flere millioner kroner, og kunderne kan se frem til en ny butik- og købsoplevelse:

”Med vores nye butik søger vi tilbage til udgangspunktet – sport og sportsgrene.

Dette afspejles i designet af butikken, i sortimentet og i den vejledning, de ansatte giver. Samtidig får kunderne en helt ny, interaktiv butiksoplevelse.

Via mobile platforme og tablets skaber vi bedre samspil mellem onlinedelen og den fysiske butik, og det øger kundens shoppemuligheder markant,” uddyber Andreas Holm.

Tilfredshed i Rosengårdscentret Centermanager i Rosengårdscentret, Casper Bach Andersen, ser den nye flagskibsbutik som en stor cadeau til det odenseanske storcenter:

”Vi er naturligvis begejstrede for, at en kæde som SPORTMASTER har valgt Rosengårdcentret til at placere deres første, store flagship-store i.

Vores største opgave er nemlig at skabe en markedsplads, der tiltrækker de store brands og kæder og samtidig tilbyder et varieret udvalg af butikker til vores kunder.

Samtidig viser det, at retailmarkedet trods en lang nedlukning ikke er gået i stå, og at der stadig er et kæmpe marked for at satse på fysiske butikker,” siger Casper Bach Andersen.

Spar 25 % på alt

Inde i butikken er der blevet arbejdet på højtryk for at blive klar til åbningen, og butikschef, Anniqa Lindhardtsen glæder sig til at tage imod kunderne:

“Vi har arbejdet benhårdt på at blive klar til åbningen, og jeg glæder mig til at præsentere kunderne for den nye butik. Det er jo det her, vi gerne vil! Det er meget mere sport.

Butikken har langt mere vægt på sportsgrenene, end man har set tidligere,” fortæller Anniqa Lindhardtsen, der er stolt over at skulle stå i spidsen for det nye fynske flagskib.

Fra torsdag til lørdag gives der 25 % rabat på ALT i butikken, der afholdes en konkurrence med mulighed for at vinde et gavekort til en værdi af 5000 kr., og de øvrige gode åbningstilbud vil fortsætte, så længe lager haves.