Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Prisstigning: Nu bliver det dyrere for disse bilister at køre over Storebælt

Tilbage i december meddelte Sund & Bælt, at det fra årsskiftet ville blive billigere for bilister, der betaler med kort eller kontant at køre over Storebælt.

Og det kunne ingen jo være utilfredse med.

Men fra 1. januar 2025 er der til gengæld andre, der har måttet slippe et større beløb for at krydse broen:

Nemlig alle dem, der bruger automatisk betaling med nummerplade eller BroBizz.

Det skriver TV 2.

Det betyder, at prisen for at køre over Storebælt i en bil på op til seks meter er steget fra 196 kroner til 201 kroner.

Stigningen rammer rigtig mange bilister – tre ud af fire krydser nemlig broen med nummerplade- eller BroBizz-betaling.

Ifølge transportminister Thomas Danielsen betyder nye EU-regler, at der højst må gives 13 procents rabat ved brug af automatisk betaling.

“Derfor har regeringen besluttet at sætte prisen ned ved kontantbetaling for person- og varebiler, så prisforskellen mellem de to billettyper bliver mindre,” lød det tilbage i december fra transportministeren.

Del artikel

Korte videoer

 


 


 


 


Udvalgte artikler

Top 3 i dag




 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.