Nu er det spiretid: Den Fynske Landsby tager hul på ny sæson

Den Fynske Landsby er klar til at byde alle velkommen til en ny sæson fuld af oplevelser, ro og ny indsigt.
Nu vender lyset tilbage, og foråret bryder frem, og Landsbyen fejrer de nye begyndelser, der pibler op af jorden, dukker frem fra hullerne og klækker ud af æggene. Det er Spiretid!
Landsbyen åbner onsdag den 1. april klokken 10.00.
På åbningsdagen klokken 10.15 holder museumsinspektør Dyveke Skov Larsen en kort åbningstale, og derefter serveres en kop morgenkaffe sammen ved Præstegården.
Vær med til at hejse flaget, synge en sang og byde sæsonen velkommen.
Åbningen er også begyndelsen på påskeferien, hvor Landsbyen har fokus på alt det, der spirer og gror, når naturen vågner op igen.
Og så er påsken selvfølgelig også en rejse ind i traditioner med gamle påskelege, gækkebreve og levende fortællinger om forårets skikke i 1800-tallets landbosamfund.
“Vi glæder os til at se jer!,” lyder det fra Den Fynske Landsby.