Ny fynsk app vil sælge afbudstider

Skrevet af: Jens Erik Møller

Der findes 27.211 virksomheder indenfor personlig pleje på landsplan – og alle har de den samme udfordring med sidste øjebliksafbud fra kunder, som giver tabt omsætning.

Men nu er der hjælp at hente, for en ny app med navnet Rebooker er dukket op i Odense og i København.

”Vi vil gerne gøre op med det landsdækkende problem, der er med afbudsspild. Rebooker er først og fremmest en app, der sælger og håndterer afbud, udeblivelser og ledige tider, så det giver ny værdi for en virksomhed. Vi matcher deres afbud med nye kunder,” siger Morten founder af Rebooker til MigogOdense.

Selvom det kun er godt to måneder siden, at app’en blev lanceret, er der allerede mange odenseanske butikker med, og det er, ifølge co-founderen, langt fra blot en app med ledige frisørtider, som nogle tror.

På Rebooker finder man nemlig alt lige fra fysioterapeuter og massage til spraytan, skønhedsklinikker og alternativ behandling. I alt 14 brancher, hvor afbud og udeblivelser opfattes som en udfordring, er repræsenteret.

Skaber øget omsætning

Der er mange gode grunde for en butik til at være med på app’en.

”Vi giver dem nye kunder, som ikke ellers ville være kommet, og vi er dermed også god marketing for virksomhederne,” forklarer Morten fra Rebooker.

For ifølge Rebooker, er de kunder, der booker afbudstiderne oftest nye kunder, som ikke har besøgt den pågældende salon eller klinik før.

Et simpelt regnestykke viser da også, at det ikke drejer sig om småpenge for en butik med mange kundeafbud eller udeblivelser.

En frisørsalon har eksempelvis i gennemsnit fire aflysninger pr. uge pr. ansat, og det betyder for en gennemsnitlig frisørsalon med tre ansatte og en pris pr. klipning på 399 kr., at den hvert år mister omsætning for 229.824 kr. Og her er det, at Rebooker kommer ind i billedet og får afsat nogle af afbudstiderne, og dermed redder en del af den mistede omsætning.

”En genial idé”

”Vi har ikke mange afbud, men vi har selvfølgelig nogle, når folk er syge. Vi har store behandlinger og dermed også lange tider, så det er rigtig fint at kunne sælge dem til nogle, som er spontane. Jeg synes, det er et godt initiativ, og jeg er spændt på at komme i gang,” fortæller Tine Balle fra Tine Balle Hairstudio i Kongensgade, som netop er kommet med på Rebooker.

Tine Balle Hairstudio er blandt de mange butikker, der findes i Rebooker. Foto: Rebooker

Også hos Malling Fodpleje og Wellness på Lumbyvej, der blandt andet tilbyder fodpleje, hårfjerning og luksus manicure, er man glade for de ekstra muligheder, app’en giver.

”Jeg har valgt Rebooker, da jeg synes, det er en genial idé med en fælles portal via en app, så alle i mit nærområde kan se de ekstra tider, jeg ligger inde med. Også i forhold til fordele for mine kunder samt at få nye kunder,” siger Katrine Malling.

Malling Fodpleje er også med hos Rebooker, og Katrine Malling kalder app’en for genial. Foto: Rebooker

Og lige nu er et godt tidspunkt for en butik at komme med i app’en.

”Vi tilbyder nemlig et gratis Rebooker-abonnement resten af året,” bekræfter Rebooker og tilføjer:

”Lige nu oplever vi massiv bruger-downloads, hvilket er fantastisk, da det viser, at folk elsker vores idé. Men det er lidt af et luksusproblem at få mange brugere hurtigt, for udfordringen ligger i at få sign’et virksomhederne op i samme fart.”

En win-win også for kunderne

De mange bruger-downloads skyldes, at det ikke kun er butikker med mange afbud, hvor Rebooker er en god forretning. Kunderne har mindst ligeså store fordele.

Finder man en tid gennem Rebooker er der minimum 10 procent rabat i forhold til normalprisen, og mange forretninger giver 20-30 procent for at lokke kunderne til at tage den afbudstid, som ellers ville være tabt omsætning for dem.

Men ofte er der kun én konkret afbudstid hos en butik ad gangen, så det er først til mølle, når man som kunde ønsker en hurtig afbudstid. Det er dog meget forskelligt, hvornår en afbudstid bliver lagt op på app’en. Nogle afbud sker med helt ned til en times varsel, mens andre tider kan komme frem i appen flere dage før.

”Hvis vi er helt nede på en times varsel, så er der 50 procent rabat for kunden.”

Og så er der jo lige det med ventetiden. Med Rebooker behøver man ikke vente flere dage, hvis ryggen trænger til massage, eller man har brug for at få rettet bryn og vipper her og nu.

Firstmovers

På trods af de åbenlyse fordele, som den nye app giver for både butikker og kunder, så er Rebooker et nyt helt koncept, og er en slags firstmovers på området.

”Vi hylder os selv som Danmarks første afbudstid-app,” forklarer Rebooker.

Men det er ikke kun fordi, de ser gode forretningsmuligheder i idéen. Der ligger også andre bagtanker bag. Ifølge Rebooker, så er app’en nemlig også blevet til, fordi der er et reelt samfundsproblem med afbud og udeblivelser hos virksomheder, hvor kunder i skal bestille tid i forvejen. Et problem, som Rebooker gerne vil være med til at løse.

Da Rebooker er i opstartsfasen, vil den løbende blive opdateret med nye features. Inden længe udvides den for eksempel med en søgefunktion, så man kan søge specifikke butikker eller lave en liste over dem, der er tæt på – og ikke mindst vælge at modtage notifikationer med afbudstider netop fra en eller flere af disse butikker.

Brugerne bør også have lidt is i maven lidt endnu, da det er et nyt koncept, som fungerer bedst med den rigtige fordeling af brugere og antallet af virksomheder. Således kan app’en virke “tom” i den første periode, indtil antallet af virksomheder matcher antallet af brugere.
Hos Rebooker arbejdes der intenst med at få butikkerne på i samme rivende fart som brugerne downloader app’en. Og skulle man kende en butik eller selv eje en virksomhed, der kunne få glæde af denne app’en, så sidder de klar hos Rebooker til at klare hele oprettelsen helt gratis og kigger gerne forbi til en personlig snak on location.
Læs mere om Rebooker her
Rebooker på Facebook
Rebooker på Instagram
Download Rebooker i App Store  eller Google Play

Helt særligt juni-tilbud: Køb din Vi Elsker 90’erne billet inden sommerferien

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Morten Ryming
Foto: Morten Ryming

Vi Elsker 90’erne bliver årets største sommerfest i Odense, og MigogOdense er mediepartner på 13 timers total fest.

Forleden lagde den store 90’er karavane Rødovre ned med over 17.000 publikummer, hvor især Scooter, Vengaboys, Eiffel 65 og Boyzlife var helt forrygende.

Der har aldrig været et større line up på samme plakat af 90’er stjerner, og det har man i den grad også mærket i forsalget.

I Odense buldrer billetsalget også afsted, og der er ingen tvivl om, at odenseanerne glæder sig til det store show, hvor navne som Scooter, Cascada, Eiffel 65, Right Said Fred, Vengaboys og Boyzlife (sammenkobling af Westlife og Boyzone) er blandt hovednavnene.

Helt særligt juni-tilbud

I et forsøg på at melde udsolgt allerede før august har MigogOdense sikret sig et antal billetter, som vi nu de næste 14 dage kører som et helt særligt juni-tilbud.

Du sparer nemlig 100 kr. på Vi Elsker 90’er billetten, hvis du helt eksklusivt køber den igennem MigogOdenses særlige link lige her. 

Billetterne bliver dyrere hver måned frem til 24. august, så det er bare om at få fingrene i dem nu.

Her er plakaten for årets Line Up til Vi Elsker 90’erne

  • Daze
  • Scooter
  • Cascada
  • Eiffel 65
  • Right said Fred
  • Londonbeat
  • N-trance
  • Snap
  • Boyzlife
  • Real McCoy
  • DJ Quicksilver
  • Rob’n Raz feat
  • DJ Flex
  • DJ Giorgio Prezioso
  • Vengaboys
  • HIT N’HIDE
  • Vengaboys
  • Real McCoy
  • DJ Quicksilver
  • Rob’n Raz feat. DJ Flex
  • DJ Giorgio Prezioso
  • Voice of KLF
  • Danny Kool
  • Alice Deejay
  • Dario von Slutty
  • Da Buzz
  • D-Devils

Hvad: Vi Elsker 90’erne
Hvornår: Lørdag d. 24. august 2019
Hvor: Kongens Have
Billetterne koster med MigogOdenses link lige nu frem til 24. juni
549 kr. for en festbillet med 13 timers GIGA-fest
1199 kr. for Drink & Dance (fri bar) med 13 timers GIGA-fest
Køb billetter her

To Odense-restauranter fører an på topliste: Tager gæsterne med storm:

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Restaurant Aro
Foto: Restaurant Aro

To Odense-restauranter dominerer atter toplisten over de bedste gæsteanmeldelser på Fyn.

Det er Restaurant ARO og den nærmest helt nyåbnede HOS som vækker opsigt.

Begejstringen over Restaurant ARO vil ingen ende tage hos gæsterne.

Restauranten, der huserer i en tidligere maskinfabrik på Østerbro i Odense C, har i hele 2019 ligget helt i top over de bedst gæsteanmeldte restauranter på DinnerBooking.com.

Og maj er ingen undtagelse. Mere end 22.000 gæster har anmeldt deres restaurantbesøg i maj måned, og det har endnu en gang resulteret i en førsteplads – for femte gang i år.

Det skal naturligvis bemærkes, at det kun er restauranter, der har bookingsystem igennem Dinnerbooking, som er i spil til listen.

Menukortet består af en række retter, der skifter efter sæson, hvorfra du kan vælge 3, 4, 5 eller 7 alt efter sult og lyst.

Desuden er der ’Lille ARO’ eller ’Store ARO’ på menuen, som er en helstøbt oplevelse med alt inkluderet – snacks, bobler, vinmenu, kaffe og sødt.

Erfarne kokke bag

Bag ARO står de to kokke Bjørn Jacobsen og Christoffer Schärfe, der tidligere har rørt i gryderne på blandt andet Geranium, Le Sommelier og Pluto.

Nu leger de på ARO, som de selv beskriver:

“Vi ser ARO som vores ambitiøse madlegeplads, hvor vi hele tiden kan udfordre os selv og gi’ gæsterne nye og overraskende madoplevelser.”

Intet mindre end perfekt

Og noget må de gøre rigtigt, for det er store, rosende ord, som gæsterne giver dem med på vejen.

“Hver gang jeg tog en ny mundfuld mad, var det en fuldstændig sublim oplevelse, og jeres vinsommelier var rigtig god,” skriver Anders.

“Det var intet mindre end perfekt. Vi nød alle tre maden som selvfølgelig også synsmæssigt gjorde indtryk. Tak for en rigtig god oplevelse, vi kommer afgjort igen,” skriver Tina.

Se resten af toplisten for Fyn lige her:

Topliste Fyn maj 2019

  1. Restaurant ARO, Odense C
  2. Restaurant HOS, Odense C
  3. Rudolf Mathis, Kerteminde
  4. Restaurant Cro’n
  5. Restaurant Fynboen, Odense C

Om opgørelsen

Hver gang en gæst booker bord via DinnerBooking.com, får bookeren tilsendt et spørgeskema, hvor han/hun kan vurdere restauranten ud fra mad, betjening, stemning, samlet vurdering samt værdi for pengene.

Det betyder, at en gæst kun kan bedømme en restaurant, hvis vedkommende rent faktisk har besøgt den. Opgørelsen for maj 2019 er baseret på i alt 22.253 danske gæsteanmeldelser

Starter i næste uge: Det berømte veterantog ODIN kører hele sommerferien

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Flemming Wedell
Foto: Flemming Wedell

Der er masser af nostalgi og hygge for hele familien, når Danmarks Jernbanemuseum kører veterantog på museets egen strækning hele sommeren.

Det hele starter i næste uge, hvor første gang bliver lørdag den 29. juni. Derfra kommer det til at køre hele sommerferien.

Der køres frem til 10. august køres, og det bliver hver tirsdag og lørdag.

Står klar efter 14 års arbejde

Langt de fleste dage leveres trækkraften af ODIN, museets nybyggede 1:1 kopi af Danmarks første lokomotiv fra 1846, som står klar efter 14 års arbejde.

Lokomotivet er bygget helt fra bunden og uden det originale lokomotiv som pejling.

Det er en fantastisk præstation, da de originale tegninger af ODIN for længst er gået tabt, og de enkelte dele er produceret af specialhåndværkere.

Foto: Flemming Wedell
Foto: Flemming Wedell

Afgang hver halve time

På dage med kørsel fløjtes der til afgang hver halve time i tidsrummet kl. 10.30-15.30, dog ikke kl. 12.30, hvor lokomotivføreren holder frokostpause.

En kørsel varer ca. 10 minutter og er gratis, når entréen er betalt.

I uge 29-30 + 10. august kører damplokomotivet Hs 415 fra 1901 i stedet for ODIN.

Når man nu endelig er inde på Jernbanemuseet kan man køre med minitoget, opleve børnebanegården, lege på den store udendørs legeplads og meget mere.

Læs mere lige her

Har serveret mad i Odense siden 1965: Stadig håb for Under Lindetræet

Skrevet af: Michael Qureshi

I storhedstiden var Restaurant Under Lindetræet et fyrtårn i Odenses gastronomiske verden.

Siden har det været lidt op og ned for det hyggelige spisested. Lige nu er fremtiden dog meget uvis. Under Lindetræet er faktisk lukket efter forpagteren Brian Madsen efter 14 år i spidsen stoppede sidste dag i maj.

Under Lindetræet har serveret mad for gæster siden 1965, så er det en institution i byen, der er lukket. Men ejeren af bygningen satser ikke på, at det er permanent.

Han fortæller, at der har været dialog med flere interesserede, men det har hidtil ikke udmøntet sig i en aftale. Der er heller ingen garanti for, at man viderefører Under Lindetræet i sin oprindelige form.

“Jeg har ikke lagt mig fast, om det skal føres videre, som det er, eller om der skal ske noget nyt. Det kommer an på, hvad der er af muligheder. Dem vil jeg da forholde mig til,” siger ejer af bygningen, Jes Petersen, til fyens.dk

Kom som en bombe

Det kom som en bombe, da Brian Madsen meldte sin beslutning ud.

“De sidste 14 år har jeg dedikeret min tid og min karriere til at drive Restaurant Under Lindetræet, og det har været en fantastisk rejse, der har budt på et væld af gode oplevelser, og vi har i dag mange gæster hver eneste måned, som nyder alt fra vores topanmeldte – og næsten altid udsolgte – brunch til Eventyrmenuen om aftenen med de velafstemte vine til.

Men 14 år er også længe, at være det samme sted, og jeg kan mærke, at det for mig er tid til at prøve noget nyt, hvorfor jeg pr. 31. maj ikke længere vil drive Restaurant Under Lindetræet,” fortalte han dengang.