Ny fynsk app vil sælge afbudstider

Skrevet af: Jens Erik Møller

Der findes 27.211 virksomheder indenfor personlig pleje på landsplan – og alle har de den samme udfordring med sidste øjebliksafbud fra kunder, som giver tabt omsætning.

Men nu er der hjælp at hente, for en ny app med navnet Rebooker er dukket op i Odense og i København.

”Vi vil gerne gøre op med det landsdækkende problem, der er med afbudsspild. Rebooker er først og fremmest en app, der sælger og håndterer afbud, udeblivelser og ledige tider, så det giver ny værdi for en virksomhed. Vi matcher deres afbud med nye kunder,” siger Morten founder af Rebooker til MigogOdense.

Selvom det kun er godt to måneder siden, at app’en blev lanceret, er der allerede mange odenseanske butikker med, og det er, ifølge co-founderen, langt fra blot en app med ledige frisørtider, som nogle tror.

På Rebooker finder man nemlig alt lige fra fysioterapeuter og massage til spraytan, skønhedsklinikker og alternativ behandling. I alt 14 brancher, hvor afbud og udeblivelser opfattes som en udfordring, er repræsenteret.

Skaber øget omsætning

Der er mange gode grunde for en butik til at være med på app’en.

”Vi giver dem nye kunder, som ikke ellers ville være kommet, og vi er dermed også god marketing for virksomhederne,” forklarer Morten fra Rebooker.

For ifølge Rebooker, er de kunder, der booker afbudstiderne oftest nye kunder, som ikke har besøgt den pågældende salon eller klinik før.

Et simpelt regnestykke viser da også, at det ikke drejer sig om småpenge for en butik med mange kundeafbud eller udeblivelser.

En frisørsalon har eksempelvis i gennemsnit fire aflysninger pr. uge pr. ansat, og det betyder for en gennemsnitlig frisørsalon med tre ansatte og en pris pr. klipning på 399 kr., at den hvert år mister omsætning for 229.824 kr. Og her er det, at Rebooker kommer ind i billedet og får afsat nogle af afbudstiderne, og dermed redder en del af den mistede omsætning.

”En genial idé”

”Vi har ikke mange afbud, men vi har selvfølgelig nogle, når folk er syge. Vi har store behandlinger og dermed også lange tider, så det er rigtig fint at kunne sælge dem til nogle, som er spontane. Jeg synes, det er et godt initiativ, og jeg er spændt på at komme i gang,” fortæller Tine Balle fra Tine Balle Hairstudio i Kongensgade, som netop er kommet med på Rebooker.

Tine Balle Hairstudio er blandt de mange butikker, der findes i Rebooker. Foto: Rebooker

Også hos Malling Fodpleje og Wellness på Lumbyvej, der blandt andet tilbyder fodpleje, hårfjerning og luksus manicure, er man glade for de ekstra muligheder, app’en giver.

”Jeg har valgt Rebooker, da jeg synes, det er en genial idé med en fælles portal via en app, så alle i mit nærområde kan se de ekstra tider, jeg ligger inde med. Også i forhold til fordele for mine kunder samt at få nye kunder,” siger Katrine Malling.

Malling Fodpleje er også med hos Rebooker, og Katrine Malling kalder app’en for genial. Foto: Rebooker

Og lige nu er et godt tidspunkt for en butik at komme med i app’en.

”Vi tilbyder nemlig et gratis Rebooker-abonnement resten af året,” bekræfter Rebooker og tilføjer:

”Lige nu oplever vi massiv bruger-downloads, hvilket er fantastisk, da det viser, at folk elsker vores idé. Men det er lidt af et luksusproblem at få mange brugere hurtigt, for udfordringen ligger i at få sign’et virksomhederne op i samme fart.”

En win-win også for kunderne

De mange bruger-downloads skyldes, at det ikke kun er butikker med mange afbud, hvor Rebooker er en god forretning. Kunderne har mindst ligeså store fordele.

Finder man en tid gennem Rebooker er der minimum 10 procent rabat i forhold til normalprisen, og mange forretninger giver 20-30 procent for at lokke kunderne til at tage den afbudstid, som ellers ville være tabt omsætning for dem.

Men ofte er der kun én konkret afbudstid hos en butik ad gangen, så det er først til mølle, når man som kunde ønsker en hurtig afbudstid. Det er dog meget forskelligt, hvornår en afbudstid bliver lagt op på app’en. Nogle afbud sker med helt ned til en times varsel, mens andre tider kan komme frem i appen flere dage før.

”Hvis vi er helt nede på en times varsel, så er der 50 procent rabat for kunden.”

Og så er der jo lige det med ventetiden. Med Rebooker behøver man ikke vente flere dage, hvis ryggen trænger til massage, eller man har brug for at få rettet bryn og vipper her og nu.

Firstmovers

På trods af de åbenlyse fordele, som den nye app giver for både butikker og kunder, så er Rebooker et nyt helt koncept, og er en slags firstmovers på området.

”Vi hylder os selv som Danmarks første afbudstid-app,” forklarer Rebooker.

Men det er ikke kun fordi, de ser gode forretningsmuligheder i idéen. Der ligger også andre bagtanker bag. Ifølge Rebooker, så er app’en nemlig også blevet til, fordi der er et reelt samfundsproblem med afbud og udeblivelser hos virksomheder, hvor kunder i skal bestille tid i forvejen. Et problem, som Rebooker gerne vil være med til at løse.

Da Rebooker er i opstartsfasen, vil den løbende blive opdateret med nye features. Inden længe udvides den for eksempel med en søgefunktion, så man kan søge specifikke butikker eller lave en liste over dem, der er tæt på – og ikke mindst vælge at modtage notifikationer med afbudstider netop fra en eller flere af disse butikker.

Brugerne bør også have lidt is i maven lidt endnu, da det er et nyt koncept, som fungerer bedst med den rigtige fordeling af brugere og antallet af virksomheder. Således kan app’en virke “tom” i den første periode, indtil antallet af virksomheder matcher antallet af brugere.
Hos Rebooker arbejdes der intenst med at få butikkerne på i samme rivende fart som brugerne downloader app’en. Og skulle man kende en butik eller selv eje en virksomhed, der kunne få glæde af denne app’en, så sidder de klar hos Rebooker til at klare hele oprettelsen helt gratis og kigger gerne forbi til en personlig snak on location.
Læs mere om Rebooker her
Rebooker på Facebook
Rebooker på Instagram
Download Rebooker i App Store  eller Google Play

Flere navne afsløret: Ikonisk amerikansk band til Heartland Festival

Skrevet af: Michael Qureshi

90’er bandet Smashing Pumpkins kommer til Fyn i sommeren 2019.

Det melder Heartland Festival ud torsdag morgen, hvor de afslører det næste kuld navne til den populære festival.

Faktisk er Smashing Pumpkins mere aktuelle end de har været længe, da de har udgivet et nyt album her i november med titlen “Shiny and oh so bright”.

De kaldes for et af de mest legendariske rockbands, og har igennem årene solgt mere end 30 millioner albums.

Derudover har man præsenteret navne som sydafrikanske Die Antwoord, Hatchie, Lewis Capaldi, Jada og Folkeklubben.

I sidste uge kunne Heartland præsentere den karismatiske sangerinde Solange som første musikalske hovednavn på Heartland 2019.

Solange hittede med nummeret Losing You i 2012, der fik stort internationalt gennembrud.

Siden har hun vist sig som en af de stærkere kvinder på den internationale alternative R&B popscene, med en kobling af både soul, artpop, motown og funk.

I 2017 modtog hun desuden en Grammy for Best R&B Performancefor singlen Cranes in the Sky fra samme album.

Solange er lillesøster til den verdensberømte og ikoniske sangerinde Queen B aka Beyoncé.

En festival til det kvalitetsbevidste publikum

Den fynske festival finder sted d. 30. maj – 1. juni i Slotsparken omkring Egeskov Slot på Fyn.

Det ekstraordinære ved Heartland er, at den ikke ligner de festivaler man normalt ser i Danmark.

Festivalen henvender sig til et kulturinteresseret og kvalitetsbevidst publikum, hvor musik, mad, kunst og snak forenes i magiske omgivelser.

Med 14.000 besøgende gæster i år, og store kunstnere som blandt andet MØ og Van Morrison, har Heartland sat barren højt til musikprogrammet 2019 – og det starter allerede godt med Solange på plakaten.

De kommende måneder vil der løbende blive offentliggjort flere navne fra hele verden.

Du kan læse mere om Heartland her.

Top DJ-navn kommer til byen: Morten spiller på Odense-natklub

Skrevet af: Michael Qureshi

Han bliver booket til nogle af Europas hotteste steder.

Han har lavet adskillige store hits, som har toppet hitlister både i Danmark og internationalt. Nu kommer Top DJ-navnet Morten (tidligere kendt som Morten Breum) til Odense.

Direkte fra Los Angeles til Odense for en aften

Fredag d. 30. november spiller han på natklubben Aya som ligger midt i byen.

På Facebook jubler Aya naturligt nok over deres scoop.

“Vi kan ikke beskrive med ord, hvor glade vi er for den kæmpe opbakning, I giver os weekend efter weekend. Derfor er det på tide vi giver jer lidt igen.

Det har kostet blod, sved og tårer at lukke denne historiske store booking, hvor vi for en enkelt nat flyver Danmarks største DJ ind fra Los Angeles til Odense, kun for at give jer et eksklusivt liveshow på Aya Club.

De seneste par år har han for alvor sat Danmark på verdenskortet ved at slå igennem på den internationale scene, hvor han har spillet på nogen af verdens absolut største festivaller.

David Guetta, Afrojack, Avicii og Steve Aoki er blot få navne Morten kan sættes i bås med.

Ingen tvivl om at han lever og ånder for musikken og at lave musik med disse navne gør at manden ikke behøves yderligere introduktion,” skriver de.

I Odense gæstede Morten også Odense, da han spillede til gadefesten Generator 2018.

Morten har flere gange trukket så mange til sine koncerter, at der har været lukket ned for flere besøgende til blandt andet Tinderbox og Distortion.

Hvad: Morten spiller i Odense
Hvor: Aya Natklub, Klingenberg 14
Hvornår: Fredag d. 30. november

Læs mere her

Endnu en restaurant er åbnet i Odense: Marv satser på den gode spiseoplevelse

Skrevet af: Simone Vestergaard

Restauranter, caféer, bistroer og Take Away skyder op med høj fart i Odenses spirende byliv.

I dag åbnede Danmarks største sushikæde SushiMania på Jernbanegade med kæmpe kø til gratis sushi.

Tirsdag aften kunne MigogOdense afsløre, at i næste uge åbner både Café A og Cassandre Bistro.

Men endnu et spisested har også set dagens lys omend den måske er gået lidt under radaren.

Der er tale om Restaurant Marv i Vestergade 75, og den åbnede for godt en måned siden.

Axel Jørgensen med stor erfaring i restaurationsbranchen står bag det nye spisested.

Lækkert frokostkort og gode priser på aftenmenu

Bedømt ud fra de første uger, menukortet og ikke mindst indretningen er der helt sikkert tale om et sted med fint potentiale.

Alle dage tilbydes der frokostkort med brunch, moules frites, tatar, MARV sandwich og salat.

Mandag, tirsdag og onsdag kan man få en Mad og Vin oplevelse for kun 400 kr. Oplevelsen indeholder fire retter, tre glas vin, kaffe og sødt.

Torsdag, fredag og lørdag kan gæsterne vælge mellem en tre-retters eller fem-retters menu.

Alle retterne er kun på menukortet i én måned, hvorefter de skiftes ud med nye, spændende retter.

Retterne skal smage af noget

På aftenkortet fra kl. 17 består menukortet også af fem a la carte retter. Der er raguot, bøf bearnaise, moules frites, dagens fisk og tatar.

“Min madstil er rustik, og retterne smager af noget.

Jeg vil rigtig gerne, at alle mennesker kan komme ud at spise ordentligt og veltilberedt mad, som ikke behøver at koste en bondegård,” fortæller indehaver Axel Jørgensen til MigogOdense.

Han tilføjer;

“Vi kører meget efter sæson, hvor vi såvidt muligt prøver at bruge råvarerne, som de er og hjælpe dem frem til det punkt, hvor de smager allerbedst,” forklarer han.

Satser på lokale producenter

Der bliver også satset på lokalt med indkøb hos lokale producenter af råvarer.

“Jeg er rigtig glad for Fyn og vores store udvalg af gode lokale producenter med kvalitetsråvarer. Det er lækkert at køre fynsk, så derfor er de fleste af vores råvarer hentet lokalt.”

“Jeg har åbnet Restaurant Marv fordi jeg føler, at det er min tur til at vise hvad jeg kan.

Jeg har valgt et ungt hold, og det har jeg gjort med vilje for, at kunne skabe mit eget hold og forme det som jeg vil. På den måde tror jeg, at vi kan nå nye højder.

Vi har også valgt at bruge mange kræfter på servicen. Vores gæster skal føle, at der er fokus på dem, lige fra de træder ind ad døren.

Gæsterne skal kunne mærke min passion for mad, og det er vigtigt, at de får en oplevelse udover det sædvanlige.

Vi har skabt gode rammer til at gæsterne kan hygge sig og spise god mad,” siger Axel Jørgensen.

Ikke et problem at den ligger på første sal

Han har længe haft kig på lokalerne, og han ser ikke et problem i, at restauranten ligger på første sal.

“Jeg har valgt netop dette sted, fordi jeg længe har ønsket de lokaler. Restauranten ligger på første sal, og nogen vil sige at det er en ulempe, men jeg synes det er en kæmpe fordel.

For så ved jeg, at de gæster der kommer op, det er nogen, der har lyst til at besøge os. Jeg har et lækkert lokale og to hyggelige terrasser, der bliver geniale til sommer.

Derudover kommer man væk fra larmen fra gågaden.”

Axel Jørgensen har tilbragt de fleste af sine år i Odense. Han åbnede Marv, fordi han syntes, byen manglede et sted, hvor der ikke var fokus på blandt andet fransk eller asiatisk mad, men mere mad man kan forstå og hvor smagen er helt i fokus.

“Jeg er af den gamle skole, og jeg vil også rigtig gerne skabe et miljø, hvor vi kan hjælpe hinanden, og være kolleger restauranterne imellem i stedet for konkurrenter.

Vi lever jo trods alt af de samme mennesker,” slutter Axel Jørgensen.

Hvad: Restaurant Marv
Hvor: Vestergade 75
Åbningstider: 10-15.30 frokost & 17-21 aften

Du kan se deres website her