Ny fynsk app vil sælge afbudstider

Skrevet af: Jens Erik Møller

Der findes 27.211 virksomheder indenfor personlig pleje på landsplan – og alle har de den samme udfordring med sidste øjebliksafbud fra kunder, som giver tabt omsætning.

Men nu er der hjælp at hente, for en ny app med navnet Rebooker er dukket op i Odense og i København.

”Vi vil gerne gøre op med det landsdækkende problem, der er med afbudsspild. Rebooker er først og fremmest en app, der sælger og håndterer afbud, udeblivelser og ledige tider, så det giver ny værdi for en virksomhed. Vi matcher deres afbud med nye kunder,” siger Morten founder af Rebooker til MigogOdense.

Selvom det kun er godt to måneder siden, at app’en blev lanceret, er der allerede mange odenseanske butikker med, og det er, ifølge co-founderen, langt fra blot en app med ledige frisørtider, som nogle tror.

På Rebooker finder man nemlig alt lige fra fysioterapeuter og massage til spraytan, skønhedsklinikker og alternativ behandling. I alt 14 brancher, hvor afbud og udeblivelser opfattes som en udfordring, er repræsenteret.

Skaber øget omsætning

Der er mange gode grunde for en butik til at være med på app’en.

”Vi giver dem nye kunder, som ikke ellers ville være kommet, og vi er dermed også god marketing for virksomhederne,” forklarer Morten fra Rebooker.

For ifølge Rebooker, er de kunder, der booker afbudstiderne oftest nye kunder, som ikke har besøgt den pågældende salon eller klinik før.

Et simpelt regnestykke viser da også, at det ikke drejer sig om småpenge for en butik med mange kundeafbud eller udeblivelser.

En frisørsalon har eksempelvis i gennemsnit fire aflysninger pr. uge pr. ansat, og det betyder for en gennemsnitlig frisørsalon med tre ansatte og en pris pr. klipning på 399 kr., at den hvert år mister omsætning for 229.824 kr. Og her er det, at Rebooker kommer ind i billedet og får afsat nogle af afbudstiderne, og dermed redder en del af den mistede omsætning.

”En genial idé”

”Vi har ikke mange afbud, men vi har selvfølgelig nogle, når folk er syge. Vi har store behandlinger og dermed også lange tider, så det er rigtig fint at kunne sælge dem til nogle, som er spontane. Jeg synes, det er et godt initiativ, og jeg er spændt på at komme i gang,” fortæller Tine Balle fra Tine Balle Hairstudio i Kongensgade, som netop er kommet med på Rebooker.

Tine Balle Hairstudio er blandt de mange butikker, der findes i Rebooker. Foto: Rebooker

Også hos Malling Fodpleje og Wellness på Lumbyvej, der blandt andet tilbyder fodpleje, hårfjerning og luksus manicure, er man glade for de ekstra muligheder, app’en giver.

”Jeg har valgt Rebooker, da jeg synes, det er en genial idé med en fælles portal via en app, så alle i mit nærområde kan se de ekstra tider, jeg ligger inde med. Også i forhold til fordele for mine kunder samt at få nye kunder,” siger Katrine Malling.

Malling Fodpleje er også med hos Rebooker, og Katrine Malling kalder app’en for genial. Foto: Rebooker

Og lige nu er et godt tidspunkt for en butik at komme med i app’en.

”Vi tilbyder nemlig et gratis Rebooker-abonnement resten af året,” bekræfter Rebooker og tilføjer:

”Lige nu oplever vi massiv bruger-downloads, hvilket er fantastisk, da det viser, at folk elsker vores idé. Men det er lidt af et luksusproblem at få mange brugere hurtigt, for udfordringen ligger i at få sign’et virksomhederne op i samme fart.”

En win-win også for kunderne

De mange bruger-downloads skyldes, at det ikke kun er butikker med mange afbud, hvor Rebooker er en god forretning. Kunderne har mindst ligeså store fordele.

Finder man en tid gennem Rebooker er der minimum 10 procent rabat i forhold til normalprisen, og mange forretninger giver 20-30 procent for at lokke kunderne til at tage den afbudstid, som ellers ville være tabt omsætning for dem.

Men ofte er der kun én konkret afbudstid hos en butik ad gangen, så det er først til mølle, når man som kunde ønsker en hurtig afbudstid. Det er dog meget forskelligt, hvornår en afbudstid bliver lagt op på app’en. Nogle afbud sker med helt ned til en times varsel, mens andre tider kan komme frem i appen flere dage før.

”Hvis vi er helt nede på en times varsel, så er der 50 procent rabat for kunden.”

Og så er der jo lige det med ventetiden. Med Rebooker behøver man ikke vente flere dage, hvis ryggen trænger til massage, eller man har brug for at få rettet bryn og vipper her og nu.

Firstmovers

På trods af de åbenlyse fordele, som den nye app giver for både butikker og kunder, så er Rebooker et nyt helt koncept, og er en slags firstmovers på området.

”Vi hylder os selv som Danmarks første afbudstid-app,” forklarer Rebooker.

Men det er ikke kun fordi, de ser gode forretningsmuligheder i idéen. Der ligger også andre bagtanker bag. Ifølge Rebooker, så er app’en nemlig også blevet til, fordi der er et reelt samfundsproblem med afbud og udeblivelser hos virksomheder, hvor kunder i skal bestille tid i forvejen. Et problem, som Rebooker gerne vil være med til at løse.

Da Rebooker er i opstartsfasen, vil den løbende blive opdateret med nye features. Inden længe udvides den for eksempel med en søgefunktion, så man kan søge specifikke butikker eller lave en liste over dem, der er tæt på – og ikke mindst vælge at modtage notifikationer med afbudstider netop fra en eller flere af disse butikker.

Brugerne bør også have lidt is i maven lidt endnu, da det er et nyt koncept, som fungerer bedst med den rigtige fordeling af brugere og antallet af virksomheder. Således kan app’en virke “tom” i den første periode, indtil antallet af virksomheder matcher antallet af brugere.
Hos Rebooker arbejdes der intenst med at få butikkerne på i samme rivende fart som brugerne downloader app’en. Og skulle man kende en butik eller selv eje en virksomhed, der kunne få glæde af denne app’en, så sidder de klar hos Rebooker til at klare hele oprettelsen helt gratis og kigger gerne forbi til en personlig snak on location.
Læs mere om Rebooker her
Rebooker på Facebook
Rebooker på Instagram
Download Rebooker i App Store  eller Google Play

Heldragt fra Bilka går viralt: Nu kan du få enhjørning-dragten i Odense

Skrevet af: Redaktionen
Foto: Bilka
Foto: Bilka

Du har måske allerede set den på sociale medier.

Enhjørning-dragten fra Bilka har i hvert fald taget internettet med storm. Og med god grund. Det er sandsynligvis den bedste hadegave, man kan give venner/veninder eller familie.

I Salling Group er man helt overvældet over interessen, og da Bilka i Ishøj på Sjælland lagde dragten på Facebook, så nåede den over 21.000 kommentarer og 204 delinger.

Foto: Bilka

Trækker stor opmærksomhed i Bilka i Skalborg

Nu kan man også få den helt særlige heldragt med matchende sutsko i Bilka i Odense. En voksen-dragt står til 249 kr. og skal man have den til børn, er den lidt billigere.

I Bilka i Odense trækker dragten også stor opmærksomhed, og mange køber den for at drille hinanden.

Det er også et fantastisk påfund, hvis man nu vil slappe af om søndagen her i efteråret, hvor blæsten rusker uden for, og man gerne vil have en heldragt, der kan skabe smil i hjemmet.

Så er du vild med enhjørninger, så er det bare afsted til Bilka.

Politiet varsler: Stor kontrol i denne uge omfatter også Odense

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Niclas Jessen
Foto: Niclas Jessen

Der er uopmærksomhed involveret i hver tredje dødsulykke i trafikken.

For at få flere til at holde fokus på trafikken, sætter landets 12 politikredse ind med en uopmærksomhedskontrol fra i dag mandag den 16. september frem til søndag den 22. september.

Indsatsen støtter Rådet for Sikker Trafiks kampagne ”Kør bil, når du kører bil” og Færdselssikkerhedskommissionens nationale handlingsplan, hvor uopmærksomhed indgår som ét af ti indsatsområder for at begrænse antallet af uheld i trafikken.

I sidste uge blev det igangsat, at kigger man på et håndholdt medie som chauffør af et køretøj koster det både et klip i kortet samt en samlet bøde på 2000 kr.

Kontrollerne indgår i rækken af de fælleseuropæiske færdselskontroller, der arrangeres af det europæiske færdselspolitisamarbejde TISPOL.

Fyns Politi oplyser, at især i store byer som Odense har man ekstra kontrol i forbindelse med denne uges ekstra kontrol.

Hvad laver folk bag rattet?

Rigspolitiets Nationale Færdselscenter har gennemført en undersøgelse i hele landet i foråret 2017, hvor man på by-, lande- og motorveje har observeret, hvad 26.000 trafikanterne foretager sig bag rattet.

Undersøgelsen slår fast, at cirka 6 % af alle førere af personbiler og varevogne under deres kørsel udfører en handling, der kan distrahere dem og tage deres fokus fra trafikken.

Det vil sige, at de enten taler i håndholdt mobiltelefon, indstiller deres GPS, spiser eller drikker, mens bilen er i fart.

Undersøgelsen konkluderer også, at det særligt blandt de tunge køretøjer (især lastbiler) er et problem.

Få sekunders uopmærksomhed kan få konsekvenser

Mens cirka 6 % af førerne af personbiler og varevogne foretager sig distraherende handlinger, når de kører på vejene, så er det tilsvarende tal for de tunge køretøjer (især lastbiler) mere end dobbelt så stort, nemlig cirka 15 %, viser observationerne fra Rigspolitiets Nationale Færdselscenter.

“Selv få sekunders uopmærksomhed kan betyde, at man overser en anden trafikant eller kommer til at trække over i modsatte vognbane, og rammer en modkørende frontalt”, udtaler politiassistent Christian Berthelsen, Rigspolitiets Nationale Færdselscenter og fortsætter:

“Uopmærksomhed er risikabelt for alle trafikanter, og derfor er det vigtigt at alle, som bevæger sig rundt i trafikken også holder fokus på trafikken og ikke foretager sig noget, der kan aflede opmærksomheden.”

Hvis du kører 80 km/t. på en landevej og kigger på din mobil eller GPS i blot fire sekunder, så har du kørt 89 meter uden at have øjnene på trafikken.

Der er uopmærksomhed involveret i omkring hver tredje dødsulykke i trafikken, lyder det fra Vejdirektoratet.

Vildt hattrick: Odense-restaurant vandt Schiøtzprisen for tredje år i træk

Skrevet af: Michael Qureshi
Vinderholdet fra Restaurant Fynboen
Vinderholdet fra Restaurant Fynboen

Hele ugen har en af Danmarks største madfestivaler SPIS! Odense Festival fyldt rigtig meget i bybilledet.

Søndag kulminerede det traditionen tro med Fyns største kokkekonkurrence, Schiøtzprisen 2019.

Her dystede kokke fra hele landet om æren og hovedpræmien til en samlet værdi af 70.000 kr.

Helt fantastisk blev det for tredje år i træk Odense-favoritten Restaurant Fynboen, som løb med et usædvanligt hattrick og en præmie 30.000 kr. plus den gigantiske gære.

Var oppe imod stærke navne

Fynboen var på forhånd udråbt som favorit, men de var oppe imod stærke navne blandt andet måske Danmarks hotteste restaurant lige nu, Alchemist.

I front havde Fynboen sendt de to kreative kokkehjerner Stefano Foschi og hans assistent Frederik Hedegård på Anarkist

Kokkene havde 90 minutter til at fremstille den bedste ret, med smag, håndværk, innovation og visuel præsentation som målestok for retterne.

Undervejs hyldede Fynboen-teamet afdøde Kim Larsen ved at afspille nogle af hans sange og ved at mixe noget Kim Larsen favoritter ind i maden.

Havde hyldest til Kim Larsen

Restaurant Fynboen jublede naturligvis over deres fornemme hattrick.

“Vi vandt fandme!
Det lykkedes os igen for tredje gang i træk at hjemtage sejren i Schiøtzprisen 2019.

Tak til dommerne. Vi er glade for at I forstod vores hyldest til Kim Larsen

Vi er trætte, glade og en lille smule fulde. Vi glæder os til at se jer på besøg på Fynboen.

Tak til alle vores dygtige ansatte, vores dedikerede venner og familie og alle andre der har støttet os i vores hårde kamp. Både på Fynboen og på vores søsterrestaurant Ristorante Capri.

Og tak til SPIS Odense Food Festival for at skabe noget af det fedeste, der er sket for Odense de sidste 10 år,” skrev de på Facebook efter sejren.

Sdr. Bjert Kro og Restaurant Hesselet kom på henholdsvis anden- og tredjeplads i konkurrencen.