Odense-iværksættere går viralt: Far-jokes når ud til over 1 million på Facebook

Skrevet af: Betina Vestergård Jepsen
Her ses Mark Paul (tv.), Jesper Nedergaard og Magnus Hasberg, som står bag Hippo Productions.
Her ses Mark Paul (tv.), Jesper Nedergaard og Magnus Hasberg, som står bag Hippo Productions.

De tre unge iværksættere fra Odense, Mark Paul, Jesper Nedergaard og Magnus Hasberg, er gået viralt med deres far-jokes battle på Facebook.

I videoen udfordrer Mark og Jesper udfordrer hinanden til ikke at grine ad hinandens platte far-jokes som f.eks. ”Hvordan kommunikerer får? – Via mæææils.”

Og reglerne er simple: Hvis man griner, får modstanderen et point.

Videoen er en del af en marketingstrategi

Videoen er en del af en marketingstrategi, der skal være med til at udbrede kendskabet til iværksætternes firma Hippo Productions, som til dagligt producerer professionelt videoindhold for en række virksomheder i alle størrelser:

”Vi startede med at lave en film for Dallund Kræftrehabiliteringscenter, som medførte, at vi oprettede os som virksomhed. Siden da har vi arbejdet med firmaet ved siden af vores bachelor, og vi har f.eks. lavet video for Tinderbox, SDU, Rynkeby og Carlsberg,” siger Magnus, og Mark fortsætter:

”Vi giver et ungt og ærligt pust til en gennemafprøvet og stabil video-platform – vi forsøger ikke at udgive os for noget, vi ikke er.

Vi er grundlæggende tre meget forskellige mennesker med forskellige holdninger, arbejdsgange og synspunkter, og så er vi meget stædige, men vi ved af erfaring, at når vi rammer den gyldne, smalle sti af input og kompromisser imellem os, så bliver det et godt slutresultat.”

Et opgør med kedelige salgsannoncer på sociale medier

”Jeg synes, rigtig mange andre virksomheder kun bruger deres sociale medier til skamløs selvpromovering eller kedelige salgsannoncer – og jeg kan ikke fordrage det.

Jeg vil gerne imødekomme og belønne dem, som følger vores arbejde, og ikke bare udnytte vores sociale medie-tilstedeværelse til salgsopslag og andet fyld, som ikke bliver andet end et irritationsmoment. Så vi prioriterer at lave indhold til vores følgere, som er specielt skabt til dem, og som vi ved, de vil synes om,” siger Mark.

Inspiration fra nettet

Mark, Jesper og Magnus fik idéen til deres video fra nettet, hvor de såkaldte da “Dad Joke Battles” er blevet populære:

”Det er ikke nogen hemmelighed, at “far jokes” nærmest er nogle af de ældste vittigheder, som findes – alle man møder har en favorit.

Jeg er selv rigtig glad for plat humor, så da “Dad Joke Battles” begyndte at sprede sig på nettet, synes jeg naturligvis, at det var genialt. Og pludselig sad jeg midt i arbejdstiden og faldt over en video på YouTube, kiggede op på Jesper og Magnus, og bum – så var idéen ligesom født.

Det udsprang også af, at jeg ikke havde set nogen lave en “battle” på dansk, og jeg synes ikke, folk skulle snydes for vores gode danske far-jokes,” siger Mark.

Nået ud til knap 1,4 millioner

Videoen blev lagt ud på Hippo Productions Facebookside i fredags, og opslaget er allerede nået ud til knap 1,4 millioner mennesker – uden at der er smidt en eneste krone i for at booste opslaget. Magnus, Jesper og Mark er meget glade for al den opmærksomhed, videoen har fået:

”Kommentarsporet på Facebook er fyldt med positive tilbagemeldinger, og det er rigtig dejligt at se, at folk synes, det er sjovt. Især når vi også selv er rigtig glade for resultatet. Venner og familie har også lige smidt en besked med et par smigrende ord, så alt i alt har vi fået en masse positiv respons, og det er fantastisk rart,” siger Mark og fortsætter:

”Men vi har også fået lidt marketingsorienterede tilbagemeldinger fra folk, der arbejder i faget. Jeg fik bl.a. en sms samme aften, som vi smed videoen op, fra én som har rigtig meget forstand på digital markedsføring, hvor der stod: “Godt gået”.

Så udover at vi kan se, folk synes, det er sjovt, så bliver vi også bekræftet i, at vi er gode til det, vi laver, og det giver selvfølgelig bare endnu mere blod på tanden.”

Store biografdag på søndag i Odense: Alle film koster en 50’er

Skrevet af: Michael Qureshi
PR-foto Kollision film
PR-foto Kollision film

Årstiden indbyder for alvor til filmhygge og lune popcorn.

Så er det jo meget heldigt, at Nordisk Film Biografer på søndag, d. 17. november, fejrer filmglæden og afholder Den Store Biografdag.

Her kan du kurere tømmermændene, hygge med kæresten eller tage familien med i Nordisk Film Biografer i Odense Banegård Center for en flad 50’er.

Du skal nok være hurtig på tasterne, hvis du vil have lige præcis din yndlingsplads … eller være sikker på at kunne se lige netop din favoritfilm.

Tilbuddet gælder alle billetter og til alle forestillinger dagen igennem.

“En biografoplevelse er oplagt måde at være sammen om en fælles oplevelse. Både med dem, man har med i biografen, og med de andre gæster i biografsalen.

Og den fælles oplevelse skal have de allerbedste rammer. Derfor arbejder Nordisk Film Biografer altid på at matche de mange, gode film med den højeste kvalitet i både service, komfort og biografteknik,” skriver Nordisk Film i en pressemeddelelse.

PR-foto Nordisk Film Biografer

Det kan du se i biografen på søndag

På Den Store Biografdag kan biografgæsterne opleve film for enhver smag, og valget er dit:

Du kan blandt andet se den højspændte og anmelderroste danske film Kollision med fantastisk skuespil af blandt andre Nikolaj Lie Kaas og Cecilie Stenspil.

Der er også underholdning i vente for de mindste i familien, som kan se tegnefilmen Familien Addams, som byder på masser af grin og monsterballade.

Er du i det romantiske hjørne kan du se frem til den den romantiske julefilm Last Christmas, der handler om Kate, som arbejder i en julebutik i London og møder den fremmede mand Tom, som sætter hjertet i brand.

For de fartglade er en mulighed filmen Le Mans ’66, som handler om optakten til Le Mans-løbet i 1966 med Christian Bale og Matt Damon i hovedrollerne.

Derudover vises der også film som Midway, Downton Abbey, Ser du Månen, Daniel, Jagtsæson, Joker, Zombieland, og den nye Terminator med Arnold Schwarzenegger tilbage i sin glansrolle.

Gratis kaffe til folket

I år præsenteres Den Store Biograf i samarbejde med L’OR kaffekapsler, og det betyder, at der på selve dagen vil blive uddelt prøver på L’OR kaffekapsler i alle Nordisk Film Biografer.

Hvad: Den Store Biografdag
Hvor: Alle Nordisk Films biografer (I Odense: Odense Banegård Center)
Hvornår: Søndag d. 17 november hele dagen.

Du finder billetinfo her.

 

Fyldt med smukke ting til hjemmet: Ny charmerende butik er åbnet i Odene

Skrevet af: Michael Qureshi

Vi elsker, når mindre specialbutikker slår dørene op i Odense.

Sådan en af slagsen så dagen lys i fredags, da butikken Atelier K  åbnede på adressen Nedergade 10.

Bag den gamle sorte facadedør med sprossede vinduer præsenteres kunderne for et sortiment af nøje udvalgte varer.

Et atelier er kunstens værksted og frirum, og åbningen af Atelier K er netop rundet af en drøm om at skabe et sted med plads til ting, hvor smukt håndværk kombineres med hverdagens behov.

Fællesnævneren er æstetik, kærlighed til detaljen og ikke mindst godt håndværk. Om det er et hårspænde, en lampe, en kalender eller porcelæn, så går disse værdier igen.

Forlod jobbet som lægesekretær

Bag navnet og butikken Atelier K står Kathrine Anna Fjordside, der helt fra barnsben har søgt og fundet fine ting og sager.

Dengang foregik det ved udklip fra magasiner, der blev samlet og sat sammen i ringbind og bøger.

Siden kom de sociale medier på banen, og det er faktisk der, at Atelier K starter.

På Instagram som en profil, der samler både smuk kunst, inspirerende indretning, poesi og dragene stemninger.

Profilen startede uden noget som helst kommercielt sigte. Kathrine kunne bare ikke lade være.

Drømmen om selv at skabe et stykke af det univers i den virkelige verden voksede, og i sommeren 2019 blev beslutningen om at forlade jobbet som lægesekretær taget.

Drømmen skulle følges, og da muligheden bød sig i det charmerende lokale på Nedergade 10 var det tiden at tage springet.

“Jeg har arbejdet som lægesekretær i 10 år på OUH, men følte nu, at det var tiden at forfølge min drøm om at åbne en butik.

Livet bringer altid udfordringer, og det har det også gjort for mig, men præcis det kan få en til at stoppe op og mærke efter i maven, om ikke der skal ske noget nyt,” siger hun til MigOgOdense og fortsætter;

“Jeg har altid haft et øje for æstetik og en drøm om at skabe og have mit eget sted. Tilfældigt opdagede jeg, at lokalet i Nedergade blev ledigt og kunne mærke, at nu skulle drømmen realiseres.”

Smukt design og godt håndværk

Det er typisk ikke de største og mest kendte brands, der har fundet vej til hylderne i Atelier K, og det er helt i butikkens ånd.

Udvælgelsen af varer er båret af indehaverens personlige smag og æstetiske sans for detaljer og stemninger.

“Butikken Atelier K er realiseringen af at skabe et sted, der samler nogle af mine yndlingsting.

Jeg har en stor passion for smukt design kombineret med godt håndværk, hvilket ses i butikkens sortiment.

Mange af varerne er lavet i hånden eller efter gamle traditioner på små familievirksomheder. Der er tale om slow fashion under ordentlige forhold,” forklarer indehaveren af den charmerende butik.

“Jeg er overbevist om, at god kvalitet, lækre materialer og bæredygtighed er vejen frem, og at det forhåbentlig tager mere og mere over i vore brug-og-smid-væk samfund,” slutter Kathrine Fjordside.

Atelier K
Nedergade 10
5000 Odense C
Man kan se butikkens Instagram-profil her

Den ikoniske Whopper uden kød: Burger King lancerer helt ny særlig burger

Skrevet af: Redaktionen

Det er ikke kun veganere og vegetarer, der undsiger sig kødet og sætter tænderne i kødfri alternativer. Danskerne vælger plantebaseret kost som aldrig før, og nu er turen også kommet til én af de mest ikoniske burgere i verden.

Den har været ventet længe, men nu lancerer Burger King endelig deres kødfri Rebel Whopper i Danmark.

Det skriver Burger King tirsdag i en pressemeddelelse.

Den indeholder alt det, man kender fra den klassiske Whopper – frisk tomater, salat, mayonnaise, ketchup, sprøde pickles og løg serveret med en flammegrillet, men plantebaseret, bøf. Bøffen ligner, smager og har tekstur som kød, men er baseret på planter.

Kan fås allerede fra i dag

Rebel Whopper er på menuen i alle 56 danske Burger King-restauranter heriblandt den i Odense fra den 12. november.

“Vi er sikre på, at Rebel Whopper er burgeren, mange danskere har ventet på, og at den falder i god smag hos vores gæster. Den giver det ultimative plantebaserede alternativ, kombineret med den ikoniske Whoppers smag og indhold.

Vi glæder os til at lade Rebel Whopper tale for sig selv og se, om danskerne rent faktisk kan smage forskel,” fortæller Daniel Schröder, nordisk marketingchef for Burger King.

Burger King har allerede stor succes med de kødfri burgere i USA, hvor den er kendt under navnet Impossible Burger, og Sverige, hvor Rebel Whopper har været på menuen siden juni i år.

Rebel Whopper giver alle mulighed for at tage det kødfri valg, men stadig nyde smagen af den klassiske og velkendte Whopper.

Vegetarisk slagter står bag bøffen

Burger King samarbejder med The Vegetarian Butcher, der står bag den vigtigste del af burgeren – plantebøffen. Sammen har de to virksomheder udviklet et produkt af særlig høj kvalitet, der meget vel kan udvikle og sætte skub i fastfood-branchen.

”Det har været fantastisk at arbejde sammen med Burger King om den nye burger Rebel Whopper, og jeg glæder mig meget til, at alle Burger King-gæster smager og nyder den”, udtaler Jaap Korteweg, stifter af The Vegetarian Butcher – en vegetarisk ”slagter, der laver grønne alternativer til kød.

Rebel Whopper lanceres i hele Europa den 12. november. Med en premiere i over 25 lande og over 2.500 restauranter, bliver Rebel-lanceringen én af de største i Burger Kings historie.

Burger King bliver tilmed den største restaurantkæde, der tilbyder en plantebøf på tværs af Europa.