Annonce
MigogOdense Nyt

Du får:

  1. Nyheder om og eksklusive Guider til Odense.
  2. De nyeste og hotteste tips indenfor Mad, Kultur, Shopping og Oplevelser i Odense.
  3. Eksklusive tilbud, som du får først.

Ved tilmelding til MigogOdense Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Odense-iværksættere går viralt: Far-jokes når ud til over 1 million på Facebook

Af Betina Vestergård Jepsen
Her ses Mark Paul (tv.), Jesper Nedergaard og Magnus Hasberg, som står bag Hippo Productions.
Her ses Mark Paul (tv.), Jesper Nedergaard og Magnus Hasberg, som står bag Hippo Productions.

De tre unge iværksættere fra Odense, Mark Paul, Jesper Nedergaard og Magnus Hasberg, er gået viralt med deres far-jokes battle på Facebook.

I videoen udfordrer Mark og Jesper udfordrer hinanden til ikke at grine ad hinandens platte far-jokes som f.eks. ”Hvordan kommunikerer får? – Via mæææils.”

Og reglerne er simple: Hvis man griner, får modstanderen et point.

Videoen er en del af en marketingstrategi

Videoen er en del af en marketingstrategi, der skal være med til at udbrede kendskabet til iværksætternes firma Hippo Productions, som til dagligt producerer professionelt videoindhold for en række virksomheder i alle størrelser:

”Vi startede med at lave en film for Dallund Kræftrehabiliteringscenter, som medførte, at vi oprettede os som virksomhed. Siden da har vi arbejdet med firmaet ved siden af vores bachelor, og vi har f.eks. lavet video for Tinderbox, SDU, Rynkeby og Carlsberg,” siger Magnus, og Mark fortsætter:

”Vi giver et ungt og ærligt pust til en gennemafprøvet og stabil video-platform – vi forsøger ikke at udgive os for noget, vi ikke er.

Vi er grundlæggende tre meget forskellige mennesker med forskellige holdninger, arbejdsgange og synspunkter, og så er vi meget stædige, men vi ved af erfaring, at når vi rammer den gyldne, smalle sti af input og kompromisser imellem os, så bliver det et godt slutresultat.”

Et opgør med kedelige salgsannoncer på sociale medier

”Jeg synes, rigtig mange andre virksomheder kun bruger deres sociale medier til skamløs selvpromovering eller kedelige salgsannoncer – og jeg kan ikke fordrage det.

Jeg vil gerne imødekomme og belønne dem, som følger vores arbejde, og ikke bare udnytte vores sociale medie-tilstedeværelse til salgsopslag og andet fyld, som ikke bliver andet end et irritationsmoment. Så vi prioriterer at lave indhold til vores følgere, som er specielt skabt til dem, og som vi ved, de vil synes om,” siger Mark.

Inspiration fra nettet

Mark, Jesper og Magnus fik idéen til deres video fra nettet, hvor de såkaldte da “Dad Joke Battles” er blevet populære:

”Det er ikke nogen hemmelighed, at “far jokes” nærmest er nogle af de ældste vittigheder, som findes – alle man møder har en favorit.

Jeg er selv rigtig glad for plat humor, så da “Dad Joke Battles” begyndte at sprede sig på nettet, synes jeg naturligvis, at det var genialt. Og pludselig sad jeg midt i arbejdstiden og faldt over en video på YouTube, kiggede op på Jesper og Magnus, og bum – så var idéen ligesom født.

Det udsprang også af, at jeg ikke havde set nogen lave en “battle” på dansk, og jeg synes ikke, folk skulle snydes for vores gode danske far-jokes,” siger Mark.

Nået ud til knap 1,4 millioner

Videoen blev lagt ud på Hippo Productions Facebookside i fredags, og opslaget er allerede nået ud til knap 1,4 millioner mennesker – uden at der er smidt en eneste krone i for at booste opslaget. Magnus, Jesper og Mark er meget glade for al den opmærksomhed, videoen har fået:

”Kommentarsporet på Facebook er fyldt med positive tilbagemeldinger, og det er rigtig dejligt at se, at folk synes, det er sjovt. Især når vi også selv er rigtig glade for resultatet. Venner og familie har også lige smidt en besked med et par smigrende ord, så alt i alt har vi fået en masse positiv respons, og det er fantastisk rart,” siger Mark og fortsætter:

”Men vi har også fået lidt marketingsorienterede tilbagemeldinger fra folk, der arbejder i faget. Jeg fik bl.a. en sms samme aften, som vi smed videoen op, fra én som har rigtig meget forstand på digital markedsføring, hvor der stod: “Godt gået”.

Så udover at vi kan se, folk synes, det er sjovt, så bliver vi også bekræftet i, at vi er gode til det, vi laver, og det giver selvfølgelig bare endnu mere blod på tanden.”

Del artikel

Andre læser også