Ambitiøse målsætninger: Odense Zoo indgår bæredygtigt samarbejde
Carlsberg Danmark er blevet en del af flokken i Odense ZOO.
Med den nye treårige partnerskabsaftale sætter Odense ZOO og Carlsberg nu endnu mere fokus på grøn omstilling, miljø og naturbevarelse. Odense ZOO og Carlsberg Danmark har en indgået en treårig strategisk partnerskabsaftale.
Det betyder bl.a., at det fremover er Carlsbergs øl og sodavand, der er på hanerne i Odense ZOO. Men den nye partnerskabsaftale giver også mening på mange andre områder, siger Bjarne Klausen der er direktør i Odense ZOO:
“Både Odense ZOO og Carlsberg Danmark arbejder målrettet med bæredygtighed.
Carlsberg via deres ambitiøse bæredygtighedsprojekt ”Together Towards Zero” og Odense ZOO via vores engagement i forskning i dyre- og naturbevarelse og vores kamp for dyrenes og naturens mangfoldighed. Derfor er partnerskabet et perfekt match og et samarbejde, hvor vi sammen kan gøre en forskel,” siger Bjarne Klausen.
Ambitiøse målsætninger
I valget af Carlsberg som samarbejdspartner har Odense ZOO fundet en medspiller, der også har et stærkt fokus på bæredygtighed og har ambitiøse klimamålsætninger.
“Det betyder blandt andet, at vi har fået installeret helt nye og mere CO2-venlige fustager i haven, som giver god mening for miljøet. Hos Odense ZOO går vi en spændende fremtid i møde, og havens fremtidsplaner harmonerer med Carlsbergs bæredygtighedsmål,” siger Kasper Thomsen, sponsoransvarlig i Odense ZOO.
Også hos Carlsberg er der glæde over den nye partnerskabsaftale og bryggeriet er således klar til at åbne for alle hanerne.
“Vi er rigtige glade for at have landet aftalen med Odense ZOO, da det er et af byens bedste brands og et super sted for hele familien at besøge. Vi glæder os til fremover at løfte kundeoplevelsen i Odense ZOO med nye spændende bæredygtighedstiltag og hele porteføljen,” siger Henrik Kirk der er salgsansvarlig for Odense i Carlsberg Danmark og fortsætter:
“Vi kommer til at åbne for alle hanerne og servere både Carlsberg og Tuborg og de nye alkoholfri varianter, men også vores lækre specialøl som Grimbergen og 1664 Blanc, når Odense ZOO igen får lov at åbne.”
For at fejre aftalen lanceres en kampagne med Carlsberg i detailbutikker og supermarkeder på Fyn og i trekantområdet, hvor man kan vinde billetter til Odense ZOO via butikkernes facebooksider.
Aftalen mellem Odense ZOO og Carlsberg Danmark er trådt i kraft.