Om lidt vanker der bøder: Nu skal de sidste plakater ned

I dag er det otte dage siden, der blev afholdt kommunal- og regionsrådsvalg. Det betyder, at de sidste plakater skal pilles ned inden midnat.
Og selvom der stadig foregår forhandlinger bag kulisserne, så skal kandidaterne ud med tang og stiger.
Der vanker nemlig en bøde til kandidaten på 533 kroner pr. plakat, der stadig hænger oppe efter midnat.
Det er Vejdirektoratet, der fører tilsyn med det statslige vejnet i landet og står for at registrere plakater, der ikke er taget ned i tide.
“Husk, at det kun er kandidaterne og deres ophængere, der må tage deres plakater ned. Du må ikke fjerne andres valgplakater, medmindre du har fået lov,” skriver Vejdirektoratet i et Facebook-opslag.
Desuden pointerer de, at man skal huske at fjerne både plakater og strips.