På størrelse med en provinsby: Planer om gigantisk militærområde på Fyn

Et gigantisk militærområde kan være på vej til Fyn.
Det skriver TV 2 Fyn.
Det viser sig nemlig, at Odense Kommune i et halvt år har været i dialog med Forsvaret om mulighederne for at overtage et område på størrelse med Kerteminde By – med et areal på 800 hektar, svarende til over 1.100 fodboldbaner.
“Det er meget store arealer, der har været dialog omkring. Op til 10 gange så stort som det areal, Novo Nordisk købte af Odense, så det er kæmpearealer, vi taler om,” siger borgmester Peter Rahbæk Juel (S) til TV 2 Fyn.
Han kan ikke komme nærmere ind på, hvor området konkret ville skulle ligge.
“Det at skulle indplacere et areal af den størrelse vil nok kræve lidt mere end en kommune.
Vores opgave har været at vise, hvad der er af forskellige muligheder i Odense og på Fyn,” siger Peter Rahbæk Juel, og bekræfter altså, at et så stort areal ikke vil kunne begrænses til én kommune.