Planlæg en spændende oplevelsestur for dit firma
Annonce
Det kan godt blive trist og ensformigt hvis hver dag på kontoret ligner hinanden. Variation er en del af et sundt arbejdsmiljø ligesom det sociale element på arbejdspladsen er det. Derfor er det vigtigt, at du som arbejdsgiver, er med til at skabe et mentalt sundt arbejdsmiljø for dine medarbejdere, så du er med til at forebygge arbejdsrelaterede sygdomme blandt dine medarbejdere. Det kan du gøre på mange måder. Du kan, i samarbejde med din arbejdsmiljørepræsentant, bl.a. planlægge en spændende oplevelsestur for dit firma. Den kunne se således ud:
1. Du overrasker dem
Dine medarbejdere skal ikke vide, hvad der skal ske. Du giver dem blot en dato nogle måneder forinden, så dine medarbejdere har mulighed for planlægning. På den måde sikrer du også at flest muligt, deltager. Når invitationen er sendt, vil der begynde at blive snakket i krogende om, hvad der mon skal ske. Er der noget vi mennesker er, så er det nysgerrige. Derfor kan det få medarbejderne til at snakke mere samme, fordi de vil forhøre sig i hele afdelingen om, hvad der skal ske. Samtidigt glæder mange sig til nye ting, fordi de ingen forforståelse kommer til at have for netop det event I skal til.
2. I booker et fedt event
Inden den store dag står for døren, skal I have fundet et fedt eventbureau, der kan sikre sig at medarbejderne bliver mere tætte med hinanden og rystet sammen. Dette event kunne være alt fra escaperooms til festlige indslag. Der findes et hav af muligheder for teambuilding. Prøv eksempelvis det populære rollespil, hvor hele firmaet skal arbejde sammen om et hemmeligt brev, som I skal have leveret frem i al hemmelighed. Under turen vil der opstå faretruende oplevelser, som uden tvivl vil ryste jer sammen.
3. I sørger for fællesspisning
Når eventoplevelsen er ovre, er I alle sikkert trætte og har dagen igennem arbejdet sammen om et fælles mål. Lidt som når I sidder på kontoret, men blot med andre spændende opgaver. Under denne teambuilding har der ikke være så gode muligheder for at snakke sammen. Det får dine medarbejdere nu chancen for, når I sætter jer et hyggeligt og lavmeldt sted, hvor der er plads til snak og grin. Hér kan I alle få muligheden for at snakke sammen udenfor firmaets vægge og lære hinanden at kende som andet end ”Susanne fra marketing”. Når I kommer tilbage på arbejdspladsen, vil du hurtigt kunne fornemme en ændring i arbejdsmiljøet. Der bliver måske sendt små pjattede kommentarer til hinanden og latter kommer frem ovre fra kaffemaskinen. Glæden smitter af på effektivitet, således arbejdsniveauet stiger.