Reklamer i byen – hvad er hot?

Skrevet af: Redaktionen

Reklame på alle byens facader

Det er vigtigere end nogensinde, at byens butikker og virksomheder træder frem og er synlige med deres budskaber, kampagner og tilbud, hvis de altså vil vinde kampen om kunderne og hvem vil ikke gerne det.

Men hvordan gør man så bedst?

Hvad virker?

Er det nye hotte folie print løsningen?

Skal man købe reklame på busserne, som jo kører i hele byen?

Skal man købe den store reklame på stationen eller pladsen midt i byen, hvor alle jo ser den?

Det er million kr spørgsmålet, som alle ønsker svar på. Vi kan ikke give svaret her, for det afhænger af en række faktorer, herunder budskab og budget. I stedet har vi sat for at se lidt på nogle af de formater, som vinder mere og mere ind, nemlig folie print.

Folie print er blevet det nye hotte indenfor materialer til din kampagne. Man ser det overalt. Den store reklame reklame på metro stationen er lavet i folie, reklamen på rulletrappen af lavet i folie og minsandten om ikke også reklamer i gulvet også er lavet i folie og det er der en grund til.

Folie har vundet ind, fordi der er billigt at producere, det er nemt at arbejde med under montage og nemt at skifte igen. Hertil giver det et flot og glansfuldt look ( hvis man altså vælger det mest købte, nemlig folie med glans ) til budskabet. Andre fordele er, at det kan laves i alle former man ønsker og i alle farver – og så er det slidstærkt. Netop styrke er et af de væsentligste parametre for, at det er blevet så populært at arbejde med folie og det er der også en særlig grund til. Reklamer skal ses af så mange som muligt og skal derfor også kunne holde til, at de er lige der hvor mange mennesker færdes. Det kan folie og også derfor er det populært at benytte sig af folie print til sine kampagner.

Det bliver kaldt det nye hotte men er det nu også så nyt?

Folie har i mange år  ( og er det stadigvæk ) været populært som reklame på vinduer. Butiksvinduet har i mange årtier været det oplagte sted at placere en reklame, et tilbud eller andet som skal vække opmærksomhed og vinduesfolie, som det hedder i fagtermer, er fortsat populært, viser en rundspørge blandt fagfolk i skilte og reklamebranchen. Så, måske er det som bare er sket i virkeligheden, at man har taget det som virkede og flyttet det ud i byen på andre flader?

Ja er det enkle svar fra de skiltemagere vi har talt med. Det og så det faktum, at det er billigt at producere, det er fleksibelt og kan passe på alle flader og dermed også til alle typer kampagner , om det er outdoor på stationen eller på bussen eller om det er indenfor til en messe eller måske i virksomheden til en kampagne overfor de ansatte og så det faktum, at det er slidstærkt og derfor passer godt ind i offentlige rum.

Folie print er kommet for at blive og vil næsten med garanti også passe til din næste reklame ude i byen. Vi glæder os til at se, hvad du finder på.

Kæmpe chok: Gourmetrestauranten The Balcony er begæret konkurs

Skrevet af: Michael Qureshi
The Balcony.
The Balcony.

Den prisvindende gourmetrestaurant The Balcony er erklæret konkurs.

Det bekræfter en af medejerne over for Fyens Stiftstidende. Corona-krisen har været for hård for den populære restaurant i Vestergade.

“Det har været rigtig svært for os at holde den kørende under coronakrisen. Og det blev ikke nemmere, da festivalen Tinderbox også blev aflyst,” siger daglig leder og tidligere medejer Emil Rasoulinia til Fyens.

Han vil ikke komme konkret ind på, om andre har begæret restauranten konkurs eller man selv har valgt at gå den tunge vej.

Odenses bedste restaurant ifølge eksperter

The Balcony har de seneste år været regnet som Odenses bedste restaurant af bl.a. den anerkendte spiseguide White Guide.

Man havde faktisk The Balcony med på bruttolisten, da man senest i februar spekulerede i, om Fyn ville få den første Michelin-stjerne.

Balcony slog dørene op i april 2016, og formåede siden at overraske gæsterne med kreative og velsmagende gourmetretter.

Man har også vundet flere priser ved World Luxury Restaurant Awards, som kaldes for hotel- og restaurationsverdenens svar på Oscaruddelingen.

Opdateres

Vil åbne to steder: Kæmpe restaurantkæde retter blikket mod Odense

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: PR/Madklubben
Foto: PR/Madklubben

En af Danmarks mest fremadstormende restaurantkæder har nu blikket stift rettet mod Odense.

Der er tale om Madklubben, der med deres tre retter for 250 kr. koncept har etableret sig stærkt i København.

Madklubben har mere end 16 restauranter i landet, og derudover har de udvidet med en række nye koncepter såsom pizzarestauranten Frankies.

Nu kan vi se frem til at nyde godt af begge koncepter i Odense. Det skriver Fyens Stiftstidende, som har talt med restaurantkædens direktør Anders Aagard.

Kigger på lokaler i Odense

Han var i sidste uge i Odense for at kigge på lokaler.

“Der er nogle interessante lejemål i byen, vi kigger på, og det er steder, som ikke er restaurant i dag, og som derfor skal udvikles. Blandt andet har vi kigget på det gamle bank-domicil på Flakhaven, som dog nok er for dyr for os.

Men vi har også kigget på den flotte gamle bygning på Mageløs, som Nykredit flytter fra, og hvor man kunne lave en stor, flot restaurant,” siger Anders Aagaard til Fyens Stiftstidende.

Forskellige stilarter

Konceptet Madklubben tilbyder ganske enkelt fremragende mad til fornuftige penge. Kæden blev stiftet af Anders Aagaard tilbage i 2007, og i dag har kæden mere end 15 restauranter alene i København.

På landsplan har man åbnet i Aarhus og i Esbjerg og totalt er kæden oppe på 25 restauranter i Danmark.

Kædens restauranter er vidt forskellige og tilbyder mad fra stort set alle verdenshjørner, hvorfor mange sætter stor pris på konceptet.

Opskriften på succes er ifølge tidligere interviews med Anders Aagard ganske simpel.

Man skal lave mad, som smager godt, til fornuftige priser. Og så skal det være fede restauranter med søde mennesker, der serverer.

Anders Aagaard skulle blandt andet igennem et mislykket restaurant-projekt i London og dertil opleve at blive smidt ud af sine partnere i Cofoco-kæden, før han ramte plet med Madklubben.

Afskeden med Cofoco gav restaurantmanden en pose penge, som muliggjorde åbningen af den første Madklubben-restaurant.

Nu kan vi glæde os til at opleve både Madklubben og Frankies i Odense.

Hvad er Madklubben & Frankies?

På Madklubben får du klassiske retter med masser af smag til lave priser. Det kan være alt fra svampesuppe, røget laks, risotto, bøf bearnaise, burger, fritter og lækre desserter.

Er du derimod på udkig efter et mere ”down to earth”-sted, så kan du kigge forbi Frankies vores italienske pizzeria.

Her har man skruet op for farverne, når de serverer pizzaer og fantastiske cocktails, som er perfekte til alle lejligheder.

Genialt tip til sommerdage: Deler opskriften på hjemmelavet Aperol Spritz-is

Skrevet af: Redaktionen

Vores lokale isbutikker her i Odense er mere end gode til at være opfindsomme på deres varianter.

Paradis Is, Il Gusto og Den Italiensk Isbutik er blandt dem, som virkelig er kreative og laver alt fra romkugle-is til White Russian Is.

Men hvis du gerne selv vil lave en lidt anderledes is, så kan du lave din helt egen Aperol Spritz-is.

Vi får rigtig mange pressemeddelelser tilsendt her på MigogOdense-redaktionen, og mange bliver aldrig bragt hos os.

Men når vi øjner en pressemeddelelse, der indeholder opskriften på Aperol Spritz-is, så får den altså kærlig opmærksomhed.

Så derfor tænkte vi, at det var på sin plads at dele, hvad der godt kunne blive sommerens is til de sene lune aftener, som vi eksempelvis har haft de seneste par dage.

Opskriften bringer vi herunder;

¼ Aperol
¼ Prosecco
¼ danskvand
¼ appelsinjuice
1 appelsin
1 isform
Ispinde (af træ)

Sådan gør du

 

  • Tilføj lige dele Aperol, Prosecco, vand og appelsinjuice i en skål.
  • Rør forsigtigt det hele sammen.
  • Skær appelsinen i skiver, og læg en skive i hver form.
  • Hæld derefter Aperol-blandingen i formene.
  • Sæt låg på, og stik en ispind i hvert hul.
  • Sæt Aperol Spritz-isene i fryseren natten over eller min. 5-6 timer.

Forme og pinde kan du købe hos en isenkræmmer eller online ved at søge på isforme. Der kommer alverden former og størrelser frem

Aperol blev skabt i 1919 i den norditalienske by Padova, af brødrene Silvio og Luigi Barbieri. De fik den revolutionerende ide at skabe den mildeste aperitif nogensinde med en alkoholprocent på kun 11%.

De seneste år har den vundet indpas på den europæiske scene, og med sin friske smag af appelsiner og urter og flotte orange farve, er den blevet en favorit til sommerens drinks og cocktails.

Nu kan du altså lave den selv som is – tippet er hermed givet videre.