Rosengårdcentret melder ud: Nye parkeringsregler bliver udskudt

Tilbage i august vakte det stor debat, da Rosengårdcentret meddelte, at det fra 1. februar ville være slut med ubegrænset gratis parkering for centrets kunder.
Fremover var det meningen, at man kun skulle kunne parkere gratis i 90 minutter. Herefter ville det koste 10 kroner i timen.
Men her få dage før, at de nye regler skulle træde i kraft, er de sparket midlertidigt til hjørne.
Det skriver Fyens.dk.
Ifølge avisen er det tekniske problemer hos parkeringsselskabet, der er årsagen.
Det betyder, at du fra 1. februar stadig kan parkere gratis, når du shopper i Rosengårdcentret.
Det forventes dog, at der kommer styr på teknikken i løbet af februar, og at de nye parkeringsregler herefter kommer til at gælde.
Årsagen til, at centret ændrer parkeringsreglerne er, at de oplever stigende problemer med, at folk uden gøremål i centret optager parkeringspladserne.
Et problem, der forventes at blive større, når Supersygehuset står klar.