Så er der snart Odenses første Rosé Festival: Vind to billetter

Skrevet af: Redaktionen

Nu er det tid til at gøre klar til de lune sommeraftener.

Derfor er der god grund til at glæde sig til Odense Rosé Festival på Brandts Klædefabrik lørdag den 12. maj.

Med MigogOdense kan du lige nu vinde to billetter – se nederst i artiklen.

Til Odenses første Rosé Festival kan du gå på opdagelse i rosévinens lyserøde univers og blive klogere på, hvilke vine der passer bedst til en sommeraften på terrassen.

”Der er mange gode grunde til at afholde en roséfestival. Det smager fantastisk, det rimer på sol og sommer, og selv om det de seneste år er blevet super trendy, så er rosévin stadig ret overset. Det vil vi gerne ændre på,” siger Eva Pasgaard, som er arrangør og manager i Brands Klædefabrik, og tilføjer:

”Rosévinens stigende popularitet har gjort, at der er kommet mange flere vintyper, producenter og lande på markedet. Derfor er rosévinen blevet til en vintype, som man kan nørde.”

Festivalen varer fra klokken 12 til 18, så du kan give dig god tid til at smage på vinene. Og hvis du bliver sulten undervejs, serverer Fredo’s, Kagedåsen og Kong Volmer lækre delikatesser, som passer perfekt til de lyserøde dråber.

16 dedikerede udstillere

Til festivalen står dedikerede vinudstillere parat til at guide dig gennem 16 forførende og smagfulde rosévine. De fleste udstillere har flere flasker med og kan guide dig til, hvilken vin der passer bedst til dig.

Til festivalen får du udleveret et program med et kort over området et klippekort til vinsmagningen og lidt information om de 16 udstillere. I programmet kan du tilmed giver vinene stjerne efter, så du kan huske, hvilke vine du bedst kan lide.

”Folk har mere og mere fået øjnene op for, hvad roséen kan, og det gælder både for mænd og kvinder. Men det har længe været problemet med rosévinen, at der har være meget lidt information og viden om vinen. Derfor har vi samlet nogle vinspecialister, der ved alt om deres rosévine, og som kan klæde os på og guide os igennem rosévinens univers,” siger Eva Pasgaard.

Udstillerne er:

  • Vinoble
  • Easy Wine
  • Govinum
  • Vinova
  • Nørregade Vin/Løgismose
  • Kila Vin
  • Theis Vin
  • Holte Vinlager
  • Gusto Vine
  • Selmer Vin H.J. Hansen Vin
  • VinMedKant
  • Skjoldburne
  • Michael Lind
  • Vinens Verden
  • Roséklubben

Vinsmagning med eller uden mad

Til festivalen er der to billettyper, en almindelige og en premium.

Den almindelge billet giver adgang til 16 smagninger, hvilket svarer til en hel flaske rosé plus lidt mere.
Pris: 299 kr. På dagen er prisen 375 kr.

Hvis du køber en premiumbillet, får du desuden adgang til et VIP-område ved Pasfall med tre smagninger á rosébobler og tre lette anretninger, som er tilpasset vinen.
Pris: 499 kr.

Til festivalen får du udleveret et stempelkort og et armbånd, som giver adgang til vinsmagning ved de forskellige udstillere.

Billetter kan købes her.

Vind to billetter

Hvis Odense Rosé Festival lyder som noget for dig, så deltag i konkurrencen om to billetter.

For at vinde konkurrencen skal du følge MigogOdense på Facebook. Du skal like opslaget og skrive i kommentarfeltet hvem du vil have med til roséfestival.

Så deltager du i konkurrencen, hvor vi trækker en heldig vinder på fredag den 4. maj.

Streamet over 300 mio. gange: Odense-natklub henter verdenskendt DJ til byen

Skrevet af: Redaktionen

Allerede for fem år siden, da MK (Mark Kinchen) senest spillede på Slagteriet i Odense, var han en verdensstjerne, som sikrede Slagteriet en nominering for bedste internationale dj-booking til Danish DJ Awards.

Han vender nu tilbage til Odense.

Stadig som verdensstjerne og med mange flere hits i bagagen.

MK var bl.a. på plakaten til den første Tinderbox og var dermed med til at sparke gang i den store dj-scene på Tinderbox, Magicbox.

Står bag mange succesfulde remix

Magisk bliver det, når han endnu engang spiller op til fest på Slagteriet med sine originale kæmpehits som “Piece of Me”, “Back and Forth” samt “17”.

Sidstnævnte hit har alene i skrivende stund over 115 millioner streaminger på Spotify.

Ud over sine egne originale numre har MK stået bag en lang række succesfulde remixes for Sam Smith, Pharrell, Paloma Faith, Ellie Goulding, Disclosure, Haim, Mary J. Blige, Diplo, Rudimental, Justin Bieber, Tove Lo, Rihanna og ikke mindst Odenses egen Karen Marie Ørsted bedre kendt som MØ på hendes single “Nostalgia (MK Remix)”.

Vilde navne til Odense

Man bør forvente intet mindre end et brag af en fest, når MK spiller på Slagteriet igen lørdag 20. april.

“Siden MK besøgte klubben første gang i 2014 har vi hvert år arbejdet på at finde en ny dato, hvor han kunne komme igen.

Bookingen var sådan set en gave til byens natklubpublikum i forbindelse med Slagteriets femårs-fødselsdag,” udtaler Julian Leker, ejer og booker på Slagteriet.

Han fortsætter;

“Vi har fokuseret på at bringe nogle navne til som byen, som man aldrig har oplevet før i Odense og sjældent set i København.

Vi har i flere år kaldt det: “At lave kant i provinsen”.

Vi er siden blevet nomineret til at være blandt de bedste natklubber i Danmark to år i træk samt bedste internationale dj- booking i kategori med Roskilde og Smukfest for MK.

Det er vi ret stolte af,” udtaler Julian Leker.

Hvad: MK spiller
Hvor: Slagteriet
Hvornår: Lørdag d. 20. april

Var på gaden i Odense: Youtube-stjerne spottede god stil i byen

Skrevet af: Michael Qureshi
Foto: Frederik Heller
Foto: Frederik Heller

Youtuberen Astrid Olsen lagde denne uge vejen forbi Odense for at besøge byens skjulte steder og spotte hotte odenseanere med god stil ved en street style happening i byens gader.

Odenses bedst klædte indbygger får chancen for at vinde et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

20-årige Astrid Olsen er en af Danmarks største youtubere, og med sine mere end 150.000 abonnenter på Youtube og knap 190.000 følgere på Instagram lever hun af at fortælle om alt fra tøj og makeup til de mere personlige beretninger til sine mange følgere.

I denne uge sendte Magasin Astrid Olsen på gaden i Odense, hvor hun gik på opdagelse i byen og standsede forbipasserende odenseanere for at spotte de bedst klædte drenge, piger, kvinder og mænd, som får mulighed for at vinde et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

MigogOdense fulgte med i hælene på den kendte Youtuber, som blev genkendt af en hel del i løbet af dagen.

 

Vis dette opslag på Instagram

 

I får lige et ægte hygge-billede fra færgen i morges 🤪 kaffe, store hoops og min pelsjakke – så har jeg det godt

Et opslag delt af Astrid Olsen, Youtube (@astridaeroe) den

City Guide skal hylde Odense

Det sker i anledning af, at Magasin udgiver en City Guide til Odense, der skal hylde byens fedeste steder, og derfor lagde Astrid Olsen ud med morgenmad på populære The Food Stall.

Derefter var det tid til at udforske byen, hvor hun bl.a. var forbi kunstmuseet BRANDTS.

Det er vigtigt for os at skabe liv med events og happenings i de byer, hvor vi har stormagasiner, for at give noget tilbage til de dejlige byer, vi er en del af.

Vores cityguides til Danmarks storbyer er tænkt som en inspiration til, at man også besøger sit lands øvrige skønne byer og oplever alt det fede, som byerne har at byde på.

Odense er måske mest kendt som H.C. Andersens hjemby, men er på én gang både en historisk og en trendsættende by, hvor der er masser at gå på opdagelse i,” siger Britta Luplau, der er Brand Manager i Magasin.

Foto: Frederik Heller

Spotter fede street styles

Målet med Astrid Olsens Odense-besøg var altså også at spotte byens bedste street styles i samarbejde med Magasin og bureauerne SMAC Agency og Hippo Talent Management.

Og modebilledet i Odenses gader skuffede bestemt ikke den unge youtube-stjerne:

“Særligt blandt de unge er der virkelig gang i farverne, og det har inspireret mig rigtig meget, så jeg er meget imponeret over niveauet i Odense,” fortæller Astrid Olsen.

Foto: Frederik Heller

Astrid Olsen besøger i denne uge alle landets fire største byer sammen med Magasin og kårer en vinder i hver by, som kommer til at optræde i en video på Magasins youtube-kanal.

Her kan alle stemme på deres personlige favorit, som altså vinder et gavekort på 10.000 kr. til Magasin.

Så hold øje med kanalen, hvis du blev spottet i Odense, og husk at stemme på din bys bedst klædte street styler!

Vil skille sig ud: Sushikok med 12 års erfaring åbner KOI sushi i Odense

Skrevet af: Stine Schmidt Jørgensen

Der er stadig plastik for ruderne og tusinde ting, der skal gøres før åbningen på mandag.

Plasten skal fjernes, mens de unikke bambuslamper tændes i loftet og gæster rykker ind omkring træbordene i den lille sushirestaurant på Vestergade 83 overfor 7-Eleven.

Restauranten er opkaldt efter den japanske karpe og hedder KOI sushi.

Indenfor er en stor japansk karpe grafisk afbilledet på væggen.

Man får nærmest fornemmelsen af, at den svømmer fra den hvide væg hen over det sorte træværk, der skaber en afdæmpet stemning i restauranten.

De små træborde, der snart bliver underlag for fade med sushi, har et rustikt look, og de sorte stole med armlæn giver eksklusive fornemmelser, alt imens de indbyder til hyggetid.

Sushikok med 12 års erfaring

Det er polske Jacek Lubinski, der er sushikokken bag åbningen af KOI sushi i Odense centrum.

Han har de sidste fem år arbejdet som sushikok i Odense, og før det arbejdede han med faget i hans hjemland.

I alt har han 12 års erfaring som sushikok på bagen.

”Det har været drømmen siden dag ét at åbne min egen sushirestaurant”, fortæller Jacek.

Alle de andre er en kopi af hinanden

Han mener nemlig, at Odense mangler et sushisted, der skiller sig ud fra de resterende i byen.

”Alle sushistederne i byen er en kopi af hinanden.

Det er den samme slags sushi, man kan bestille eller det samme koncept, der føres.

Det er kun markedsføringen, der er forskellig fra hinanden”, forklarer han.

Jacek oplevede, at han ikke havde mulighed for at bruge sine evner optimalt på de andre restauranter, han arbejdede på som sushikok.

Vil servere sushi på et højere niveau

På KOI sushi vil han servere sushi på et højere niveau.

Det vil han gøre, ved at bevæge sig væk fra den menu de øvrige sushirestauranter har.

Blandt andet vil der også være sushi med grillet fisk at finde på menuen sammen med japansk omelet, teriaki ål, marineret hvid fisk og en dybstegt rulle i tempura med laksetatar på.

Menuen vil ændre sig efterhånden, så der hele tiden er noget nyt at prøve på KOI sushi.

Noget der især er vigtig for Jacek er den perfektion og grundighed, der bliver lagt i retterne.

”De fleste steder har tempurarejer. Det vil vi også have. Men vores kommer ikke fra frost, som de gør de fleste steder.

Vi lægger selv rejen i tempuradej og dybsteger den”, siger Jacek.

Tættere på japansk tradition

Målet med KOI sushi er at komme lidt tættere på japansk sushi, som står i modsætning til den sushi, de fleste af danskerne er vant til.

”Det vil være svært at gøre det helt autentisk. Sushi i Japan er noget helt andet, end vi kender det i Danmark”, forklarer Jacek og fortsætter

”jeg ville være bange for at skræmme folk væk. I Japan er laks for eksempel ikke del af sushien, fordi den ikke er i farvandene. Men den hører til her”, siger han med et smil.

Jacek vil også bruge lokalområdet på en anden måde. Alle grøntsager vil nemlig være lokale fra Fyn, og den hvide fisk vil variere alt efter fangst.

”Vi vil lave frisk og unik sushi, men uden at prisen bliver højere”, fortæller Jacek.

De øvrige sushikokke i restauranten har også høj erfaring i faget, og dette har været en høj prioritet for Jacek.

”Alle kan lære at rulle sushi. Det er vigtigt, at vi kan andet end det”, siger han.

Vil give en oplevelse

Hvis man vil have anderledes sushi på samme prisniveau, som man er vant til, kan man fra på mandag dreje fra Vestergade ned ad Pantheonsgade, hvor restauranten åbner.

”Man skal komme, hvis man vil have en oplevelse. Man vil gerne have god mad, hvis man skal ud at hygge sig sammen”, siger Jacek.

KOI sushi åbner klokken 12.00 på mandag og efterfølgende vil åbningstiderne være 12.00-21.00 mandag til lørdag og 15.00-21.00 om søndagen.

Du kan tjekke deres Facebook-side her

Hvad: KOI Sushi
Hvor: Vestergade 83, Odense C
Hvornår: Åbner mandag d. 25. marts