Så er det officielt: Albani er tilbage på OB-trøjen

Skrevet af: Morten Hopballe
Sponsorchef Freddy Larsen fra Albani og adm. direktør i Odense Sport & Event, Ole Bang Nielsen, har i dag underskrevet en aftale, der gør Albani til OB's hovedsponsor fra sommeren 2018. (PR-foto).
Sponsorchef Freddy Larsen fra Albani og adm. direktør i Odense Sport & Event, Ole Bang Nielsen, har i dag underskrevet en aftale, der gør Albani til OB's hovedsponsor fra sommeren 2018. (PR-foto).

Rygterne har floreret hele dag – nu er det officielt, så når OB løber på banen til første kamp i sæsonen 2018/19, står der Albani på brystet af de stribede trøjer. Royal Unibrew, som Albani er en del af, har netop indgået en aftale om at blive hovedsponsor for det fynske fodboldflagskib pr. 1. juni 2018.

Aftalen mellem OB og Albani kommer i forlængelse af, at de to koncert- og eventbureauer JVB LIVE og Culture-Club slår sig sammen til ét bureau for at styrke mulighederne for at tiltrække flere stærke musiknavne til Fyn. Det er netop dialogen om musikbureauernes fremtid, der førte til de forhandlinger mellem parterne, som nu resulterer i, at Albani bliver ny hovedsponsor for OB.

OB og Albani hører sammen

Hos Albani er der stor glæde over den nye aftale med det fynske fodboldflagskib:

”Det er en aftale, som vi er rigtig, rigtig glade for. Odense, Albani og OB hører efter vores opfattelse sammen, og derfor har vi aldrig lagt skjul på vores interesse for at blive hovedsponsor i OB. Det er tillige en aftale som hænger fint sammen med vores stærke engagement i rigtig mange af de fynske fodboldklubber, og på den måde medvirker vi til at samle de fynske kræfter. Derfor ser vi også et attraktivt potentiale i både klubben og vores hovedsponsorat, som kommer til at give os en fantastisk eksponering, siger sponsorchef Freddy Larsen fra Albani.

Seneste holdbillede på OB’s hjemmeside, hvor der står Albani på OB’s trøjer, er fra 1998. Der bar Ulrik Pedersen, Lars Olesen og Jens Melvang trøjerne med Albanis navn påtrykt. Fra næste sæson er Albani tilbage som hovedsponsor i OB (foto fra OB’s hjemmeside).

Hos OB er der tilsvarende stor glæde for aftalen med den nye hovedsponsor, men man lægger heller ikke skjul på, at klubben altid har haft et rigtig godt samarbejde med Carlsberg, der har været hovedsponsor siden 2001:

Understreger OB’s tilknytning til Odense

”Vi har haft 16 fantastiske år sammen med Carlsberg. De er og har altid været en særdeles professionel samarbejdspartner. De kan mange ting, som vi uden tvivl har lært meget af. Vi ser frem til at fortsætte samarbejdet sæsonen ud” siger Ole Bang Nielsen, adm. direktør i Odense Sport & Event, og tilføjer:

”Samtidig er vi begejstret for aftalen med Albani. Det er en attraktiv aftale, som går hånd i hånd med vores ønske om at samle klubben og byen og vise vores stærke tilknytning til Odense, og på den måde er vi sikre på, at vi sammen med Albani kan fortsætte den udvikling, OB er i gang med.”

Carlsberg har stadig fokus på Fyn

Hos Carlsberg har man været glade for de forløbne 16 år, men man fokuserer nu på andre prioriteter:

”Vi ønsker OB held og lykke. Vi har været stolte af og glade for at være en tæt samarbejdspartner igennem mange år. Vi sætter stor pris på striberne og de fantastiske fans, som vi har haft det så sjovt med de sidste mange år,” siger Peter Giacomello, sponsordirektør i Carlsberg, og tilføjer:

”At Carlsberg stopper som hovedsponsor for OB til sommer, er resultatet af en konstruktiv dialog mellem parterne, der har søgt og fundet en win-win løsning. Vi vil fortsat være til stede i Odense og på Fyn i stor stil. Regionen er et meget vigtigt område for Carlsberg, og vi får nu nogle midler til rådighed, som vi vil bruge til at udvikle øl-oplevelserne til gavn for både fynboerne og vores kunder”.

Albanis aftale om at blive hovedsponsor for OB træder i kraft den 1. juni 2018. Aftalen gælder frem til den 31. maj 2023. Resten af indeværende superligasæson fortsætter Carlsberg som hovedsponsor.