Sådan passer du godt på din hud om sommeren

Skrevet af: Redaktionen

Vi ønsker alle at holde vores hud sund og rask, og særligt om sommeren, hvor det bare er fedt at kunne lade makeuppen ligge derhjemme, når vi tager på stranden med veninderne. Er du i tvivl om, hvordan du sikrer dig en flot og sund hud om sommeren, som ligeledes gør, at din selvtillid bare brager derud af, så læs med videre og få et par gode råd med på vejen.

Sommer, sol og abrikoskerneolie

Det er altid vigtigt at passe godt på sin krop og her findes der mange forskellige former for hudpleje, som kan bruges til at fugte huden og holde den sund. Abrikoskerneolie er et super godt alternativ til hudplejeprodukter, idet olien er med til at give en masse næring til tør hud, samtidig med, at den er med til at genopbygge hudens naturlige balance. Desuden kan olien også benyttes som hårpleje, hvor den kan afhjælpe spaltede spidser og kruset hår, og har tilmed også en anti-age effekt. Olien har dermed mange forskellige funktioner og er derfor et oplagt valg, hvis du leder efter et produkt, som kan holde din hud sund og smuk over sommerperioden.

Pas på solen – brug solcreme

Sommeren byder som regel på en hel masse solskinstimer, hvilket jo er noget vi danskere er helt vilde med. På trods af dette ved vi også, at solen kan være utrolig skadelig for huden og i værste tilfælde være årsagen til hudkræft. Derfor er det yderst vigtigt, at du sørger for at bruge rigelige mængder af solcreme om sommeren og gerne med en høj solfaktor. Mange undgår at bruge for meget solcreme, fordi de tror, at huden derved ikke kan optage farve. Dette er dog en skrøne og du kan sagtens blive dejlig solbrun, selvom du bruger solcreme.

Drik en masse vand

Hvis du husker at indtage rigeligt med vand sørger du for, at skille dig af med en masse affaldsstoffer, som ellers giver urenheder i huden. Derfor skal du gerne drikke cirka to liter væske om dagen, særligt når det er sommer og er varmt udenfor. En god idé er derfor altid, at have en vandflaske på dig når du er på farten, så du ikke glemmer at indtage væske, som din krop jo i høj grad har brug for. Desuden kan du også få væske på andre måder, for eksempel ved at spise en masse væskeholdige grøntsager og frugter.