Sælges nu i Odense: Dansker lancerer ny måde at lave isterninger på

Skrevet af: Michael Qureshi
Kim Jensen på billedet har udviklet ICEBREAKER
Kim Jensen på billedet har udviklet ICEBREAKER

Annonce

Den danske iværksætter Kim Jensen har i tre år arbejdet på at udvikle ICEBREAKER, som er en helt ny måde at lave og servere isterninger på.

I går onsdag den 1. november kunne produktet endelig lanceres på det danske marked. Det betyder blandt andet, at ICEBREAKER kan købes i Bahne-butikker, Sinnerup samt udvalgte Kop & Kande butikker i Odense. 

De seneste tre år har teamet, med iværksætter Kim Jensen i front, arbejdet intenst på at revolutionere isterningemarkedet.

Resultatet er ICEBREAKER, som er en håndholdt isterningemaskine, der bryder med den traditionelle tankegang om isterninger.

Succes med crowdfunding

Projektet er finansieret via crowdfunding-platformen Kickstarter, og allerede dengang tegnede det godt.

Interessen var stor, og 3700 ICEBREAKERs blev solgt, inden produktet gik i produktion. Nu er ICEBREAKER så endelig ude i de fysiske butikker, hvor storbyer som Odense er en vigtig målgruppe.

“Jeg er enormt stolt over, at vi nu har lanceret ICEBREAKER. Et produkt, som hele mit team har knoklet for at gøre til en realitet. Vi har på intet tidspunkt gået på kompromis med teknologi, funktionalitet eller design, og nu er vi endelig klar til at introducere ICEBREAKER for første gang i Danmark, siger Kim Jensen til MigogOdense.

Fast del af middagsbordet

Med ICEBREAKER er det en selvfølge altid at have let adgang til isterninger. Den kan indgå som en fast del af middagsbordet og bidrage til ekstra luksus i hverdagen.

Et simpelt koncept – men selv det enkle kan vise sig at tage tid at udvikle, designe og producere.

“Selvom det er tre år siden, jeg gik i gang med at realisere min drøm om at revolutionere isterningemarkedet, har det taget tid at nå dertil, hvor vi er i dag.

ICEBREAKER skal være nem at bruge for alle, og derfor har hele udviklingsprocessen været kompliceret for netop at ende ud med et produkt, der både er simpelt at anvende og samtidig er i tråd med den nordiske designstil,” forklarer Kim Jensen.

Forlod lederstilling i Novo Nordisk

Starten på ICEBREAKER blev indledt, da Kim Jensen tog det store skridt og forlod sin lederstilling i Novo Nordisk. Han var godt tilfreds med sit arbejde, men den indre iværksætterdrøm voksede sig større og større.

“Jeg var rigtig glad for min stilling hos Novo Nordisk, men jeg kunne ikke slippe tanken om den håndholdte isterningemaskine.

Jeg tænkte hele tiden, at der nok kom én og snuppede idéen før mig, men da det ikke skete, blev jeg simpelthen nødt til at forfølge drømmen og kaste mig ud i det,” fortæller Kim Jensen.

Nu er ICEBREAKER i handlen, og selvom det har krævet hårdt arbejde at nå i mål, har Kim Jensen formået at holde gejsten oppe.

“Jeg har hele tiden brændt for, at det her projekt skulle lykkes. Derfor ser jeg det heller ikke som et arbejde, for det er lysten, der driver værket. Og her har det selvfølgelig været godt at have et motiveret team bag mig, når der opstår udfordringer.

Sammen er vi isbevægelsen, fordi vi rykker på de traditionelle tanker om brugen af isterninger,” slutter Kim Jensen.

Klar til at indtage 10 lande

Rejsen med ICEBREAKER starter i år på det danske marked, men med 8 patenter fordelt på 10 lande er ambitionerne høje, og Kim Jensen har konkrete planer om at udvide til resten af verden.

Lige nu er det største fokus dog på den danske lancering, som bliver en del af den kommende julehandel.


Fakta om ICEBREAKER

  • Tre enkle steps: 1. fyld med vand, 2. læg på frys og 3. server
  • Isen serveres ved at dreje toppen med et ”twist”
  • Naturlig del af middagsbordet
  • Fås i fire unikke farver
  • Designet af den danske arkitekt og designer Henrik Bønnelycke, Bonnelycke mdd
  • Hver ICEBREAKER producerer 12 isterninger
  • Forhandles bl.a. i Bahne, Sinnerup og udvalgte Kop & Kande-butikker
  • Vejledende udsalgspris på 349 kr.

Læs mere om ICEBREAKER her: www.myicebreaker.com

Burgerkæde kommer til byen: The Burger Concept åbner snart i Odense

Skrevet af: Michael Qureshi
Brødrene bag The Burger  Concept
Brødrene bag The Burger Concept

Silkeborg, Holstebro, Viborg, Egå og snart Odense.

Den fremadstormende burgerkæde The Burger Concept slår snart dørene op til deres femte og største restaurant.

Den kommer til at ligge i Odense, og der er store forventninger til indtoget i Danmarks tredjestørste by.

“Vi glæder os nemlig enormt meget til at forsyne vores fynske venner med de saftigste burgere med alt det bedste tilbehør såsom sprøde fries, der knaser tilpas meget mellem tænderne, og smager endnu bedre med en lækker dip efter eget valg.

Få en iskold milkshake, der altid lige kan klemmes ned sammen med en toplækker burger fra vores spændende menukort,” lyder det fra indehaverne og brødrene Simon og Morten Franck Jacobsen i en pressemeddelelse.

På deres Facebook søger de også pt personale blandt andet en restaurantchef.

PR-foto

Åbner i Rosengårdcentret

Når Odenses nyeste burgerrestaurant åbner bliver det i Rosengårdcentret, der i forvejen satser meget på deres Food Avenue.

“Når vi åbner vores nye burger-restaurant i Rosengårdcentret, som i øvrigt bliver vores hidtil største, bliver det med udgangspunkt i nye tiltag, der skal skabe en hyggelig atmosfære, så vores kære kunder kan nyde deres måltid i hyggelige, nærmest hjemlige, omgivelser.

Det er nemlig sådan, vi bedst kan lide det her hos The Burger Concept, og hygge er vel et begreb, der kan forstås, hvad enten man er fra Jylland, Fyn eller Sjælland?,” lyder det fra brødrene, der har stor succes med konceptet i de fire øvrige byer.

Åbner med et brag

Da restauranten åbnede i Holstebro var det med gratis burgere, så mon ikke de finder på noget lignende i Odense?

“Når vi slår dørene op for vores nyeste The Burger Concept restaurant i Odense i udgangen af 2019, bliver det med et brag, der kan sammenlignes med, hvad der sker på himlen, når klokken slår 24 på nytårsaften.

Vi kører nemlig med vilde og knaldgode åbningstilbud, så alle madglade burger elskere kan få en smagsprøve på, hvad der venter dem, når de i fremtiden aflægger Rosengårdcentret et visit og slentrer ned ad Food Avenue, som er et nyt tiltag i det store indkøbscenter.”

Burgerbrødrene satser på solide burgere til fornuftige priser, og det har givet pote i de jyske byer. De fleste af deres burgermenuer ligger på 79 kr.

Du kan læse mere om The Burger Concept her

Unikt foredrag i Odense: Drabscheferne fortæller om de største sager

Skrevet af: Michael Qureshi
PR-foto
PR-foto

I løbet af et år dukker mange spændende mennesker op i Odense for at holde foredrag.

Men det er sjældent, at man møder to så fascinerende foredragsholdere på samme scene.

Drabscheferne Kurt Kragh og Ove Dahl kommer nemlig til Odense næste år, hvor de fortæller om de mest spektakulære drab i nyere dansk historie.

Kurt Kragh og Ove Dahl er Danmarks mest erfarne og respekterede drabsefterforskere og har indgående kendskab til nogle af de mest gruopvækkende drabssager i Danmark.

På denne aften deler Kragh og Dahl detaljer om sagerne, som du ikke havde mulighed for at læse i aviserne. Der er dog noget tid endnu, men arrangørerne fra Tikko melder, at billetsalget allerede stryger afsted, så man skal nok være hurtigt ude.

Du skal sætte kryds i kalenderen ved den 6. maj 2020, hvor du kommer i over to timers selskab med de profilerede drabschefer. Du kan booke billetter her

De syv motiver – unikt indblik i politiets efterforskningsmetoder

De to garvede drabsefterforskere fortæller om de syv motiver, der typisk ligger bag et drab – jalousi, begær, profit, magt, udstødelse, hævn eller fanatisme.

De kommer i foredraget ind på konkrete og store landskendte sager som Amagermanden, Stewardesse-drabet og Sonay-drabet, der i tidens løb trak store overskrifter, og giver et helt unikt indblik i politiets efterforskningsmetoder.

Foredraget gør dig også klogere på, hvorfor nogle mennesker vælger at begå den ultimative og frygtelige forbrydelse – at slå et andet menneske ihjel.

Du kan læse mere om det her.

Har mødt mange mordere

Kurt Kragh og Ove Dahl har været med til at opklare nogle af de mest opsigtsvækkende mord i Danmark og har siddet ansigt til ansigt med både mænd og kvinder, der har taget livet af andre mennesker

Kurt Kragh har været i politiet i 37 år, heraf 27 år som kriminalkommisær og souschef i Rejseholdet. Her var Kurt primært efterforskningsleder af en række af de tungeste drabssager både i Danmark og uden for landets grænser.

Ove Dahl har været ansat 40 år i politikorpset, heraf de sidste otte år som drabschef ved Københavns Politi, hvor han også har været souschef og røverichef.

Både Kurt Kragh og Ove Dahl er kendte ansigter på TV og er forfattere til flere bøger om efterforskningsarbejde og de konkrete sager, de gennem tiden har arbejdet på.

Hvad: Foredrag – Drabscheferne
Hvor: Odense Congress Center
Hvornår: Onsdag d. 6. maj 2020
Billetsalg her

Smagen af jul: McDonalds lancerer risalamande som Sundae-is

Skrevet af: Redaktionen
PR-foto McDonalds
PR-foto McDonalds

Det er sjældent, at fastfood-giganten McDonalds lancerer et produkt kun tiltænkt det danske marked.

Men det er lige præcis, hvad der sker i denne uge, når McDonalds Danmark lancerer deres Sundae Deluxe Is à l’amande.

Altså en af deres klassiske Sundae-is, der smager af risalamande-is.

Julen begynder allerede på torsdag i de danske McDonald’s restauranter.

Her lancerer McDonald’s en variant i sundae-deluxe serien. Sundae Deluxe Is à l’amande. Den er på menuen frem til 20 januar.

Den består af klassisk sundae-is, mandelsplitter, kirsebærsauce og flødeskum.

Ingen jul uden risalamande

En tidligere sæsonvariant har været æble/kanel sidste efterår. McDonald’s har store forhåbninger til den. Varianten er helt igennem udtænkt og udviklet i Danmark.

Det skriver McDonalds i en pressemeddelelse.

“Der er selvfølgelig en del ikoniske produkter på vores menu, når vi er McDonald’s.

Derudover udvikler vi løbende danske produkter i tråd med danskernes præferencer og ønsker.

For mig er det ikke jul uden ris ala mande, og sådan er der mange danskere, der har det.

Man kan få traditionel ris ala mande mange steder.

Når vi lancerer en udgave, er det selvfølgelig med et McDonaldsk glimt i øjet.

Vi håber, at vi med vores kolde take på alle danskeres yndlingsjuledessert kan gøre vores til, at så mange som muligt kommer i julestemning,” siger Marie Halmø Hürdum, marketingdirektør, McDonald’s Danmark.

Hindbærsnitte-is og White Russian Is

Her i Odense er vi dog vant til, at der eksperimenteres med is. Paradis Is i Aalborg har tidligere også lavet en risalamande is, hindbærsnitte-is.

Det er en ny vej, McDonalds gerne vil tage, at de laver helt specifikke produkter rettet mod et lokalt marked som Danmark. Det fortalte McDonalds marketingsdirektør til Dansk Markedsføring forleden;

“Det er klart, at vi skal have ikoniske og populære produkter som Big Mac og McNuggets på menuen, men reelt har vi mulighed for også at produktudvikle og markedsføre i tråd med danskernes ønsker,” sagde hun.