Skal forberede nødsituation: Hemmelig krisehændelse rammer Odense

Vi lever i usikre tider.
Så det er selvfølgelig vigtigt, at alle kommunens krisestabe er oppe på dupperne.
Derfor løber den årlige krisestyringsøvelse snart af stablen.
Det skriver Odense Kommune i en pressemeddelelse.
Det drejer sig om en endnu hemmeligholdt beredskabshændelse, som rammer Odense Kommune onsdag den 12. november kl. 09.
Den kommer til at bevirke, at samtlige kommunens krisestabe – både den overordnede krisestyringsledelse med stadsdirektøren for bordenden og repræsentanter fra alle fagforvaltninger og specialistfunktioner – samt fagforvaltningernes krisestabe skal træde sammen.
Formålet er at træne kommunens evne til at håndtere en tværgående beredskabshændelse, der påvirker flere forskellige kommunale kerneopgaver og borgergrupper på en gang.