Hovsa: Røgkanon skudt af i Netto

Pinseferien er startet noget anderledes, end den plejer i lokal Netto-butik.
Det fortæller butikken selv på Facebook.
Da personalet åbnede Netto i Højby lørdag morgen blev en røgkanon nemlig skudt af.
Og det gjorde selvfølgelig, at butikken var indhyllet i røg.
“Opdatering 06.45
Røgkanonen blev skudt af ved åbning af butikken hertil morgen.
Så der er ingen grund til alarm!
Det er en ganske anderledes oplevelse at handle i Netto Højby hertil morge. Vi giver besked når tågen har lagt sig,” lød beskeden fra morgenstunden.
Og nu meddeler butikken, at røgen har lagt sagt sig.
“Opdatering 07.44
Nu ligner butikken sig selv og man kan se kasse 3 fra kasse 1.”
Hvad der er årsagen til, at røgkanonen blev skudt af, melder butikken ikke noget om, men du kan altså trygt handle trille forbi Netto i Højby og gøre dine pinse-indkøb.
Røgkanoner kaldes også tågesikring og bruges som en del af fx butikkers sikkerhedsberedskab.