Snart slut: Denne dag kan du bruge det fysiske Rejsekort sidste gang

Det er snart slut med at bruge den fysiske udgave af Rejsekortet.
Det meddeler Rejsekort & Rejseplan i en pressemeddelelse.
28. maj er sidste chance, hvis du vil køre med tog, bus eller letbane ved at bippe dig ind med det blå Rejsekort.
Fremover skal du bruge Rejsekortet som app på din telefon.
Du kan dog stadig tjekke ind på dine rejser med et fysisk kort.
I forbindelse med udfasningen af Rejsekortet lancerer Rejsekort & Rejseplan nemlig et såkaldt Basiskort.
Det skriver BT.
Basiskortet findes i to udgaver:
Det ene er personligt, og her kan man rejse til en lavere pris, hvis man hører ind under kundetyperne Handicap eller Pensionist.
Det andet er det anonyme Basiskort, hvor man som navnet antyder, kan rejse anonymt.
Rejsekortet har været i brug siden 2011.