Stor anerkendelse til Storms Pakhus: Modtager Årets Skulderklap

Skrevet af: Kasper Junge Wester
Storms Pakhus er et af de mange steder, hvor Albani skænker gratis Blålys og Rødhætte til J-dag i morgen.
Storms Pakhus er et af de mange steder, hvor Albani skænker gratis Blålys og Rødhætte til J-dag i morgen.

Roserne er væltet ned over Odense Street Food, siden åbningen 1. september. Og nu er der kommet mere ros til Storms Pakhus, idet det nystartede street food-marked er blevet tildelt Årets Skulderklap af Destination Fyn Klyngen, der hører under Udvikling Fyn.

Årets Skulderklap er en uhøjtidelig anerkendelse af en virksomhed eller et tiltag, som har bidraget til at skabe innovation, opmærksomhed og ny vækst i turismen, skriver Udvikling Fyn på sin hjemmeside.

Prisen blev første gang uddelt i 2015, og de to forgangne år har modtagerne været henholdsvis Bridgewalking Fyn samt Live Nation, der står bag Heartland Festival.

Anerkendelse fra branchefolk

Årets Skulderklap 2017 blev uddelt torsdag aften i forbindelse med Destination Fyn Klyngens årlige konference, der i år fandt sted i Nyborg.

Storms Pakhus vandt prisen på bekostning af Nyborg Destilleri og cykelkonceptet Bike Friends, der var de to andre nominerede i slutfeltet. I alt har ti fynske virksomheder været med i opløbet.

Direktør Bjørn Hentze er forståeligt nok glad for anerkendelsen:

“Det betyder rigtig, rigtig meget. Det er jo en kæmpe anerkendelse fra andre folk i branchen, som vælger at pege pilen mod os. Det varmer jo helt utrolig meget, og så giver det også bare et hint om, at det vi laver, det er der en masse mennesker, der værdsætter.”

Energiboost til alle involverede

Bjørn Hentze understreger at prisen ikke er gået til ham og ledelsen alene, men til alle der har bidraget til at stable Odense Street Food på benene.

“Alle de mennesker, der står bag det her – for det er jo langt fra noget, vi gør alene – kan få et skulderklap og et energiboost. Der er jo en masse stadeholdere, der har startet deres forretning uden at vide, hvad de gik ind til. Der er en masse medarbejdere, der knokler hver dag for at yde en god service og have pakhuset klar til åbning.”

“De får en anerkendelse for det slid, de har været igennem og forhåbentlig også et energiboost til at fortsætte endnu længere og give den en skalle fremadrettet.”

Direktøren er mere tilbageholdende med at gætte på, hvorfor det netop blev Storms Pakhus, der trak det længste strå overfor Nyborg Destilleri og Bike Friends, men drister sig dog til et bud.

“Det skal du næsten spørge dommerpanelet om. Men jeg tror, at de har set, at vi kan være med til at skabe noget, både for turismen og for byen. At samle havnen og bymidten og på en lidt anderledes måde, måske sådan en lidt urban måde. Det skaber et nyt byrum, som de måske har lagt vægt på i deres bedømmelse.”

Stor anerkendelse til Storms Pakhus: Modtager Årets Skulderklap

Stor anerkendelse til Storms Pakhus: Modtager Årets Skulderklap

Skrevet af: Kasper Junge Wester
Storms Pakhus er et af de mange steder, hvor Albani skænker gratis Blålys og Rødhætte til J-dag i morgen.
Storms Pakhus er et af de mange steder, hvor Albani skænker gratis Blålys og Rødhætte til J-dag i morgen.

Roserne er væltet ned over Odense Street Food, siden åbningen 1. september. Og nu er der kommet mere ros til Storms Pakhus, idet det nystartede street food-marked er blevet tildelt Årets Skulderklap af Destination Fyn Klyngen, der hører under Udvikling Fyn.

Årets Skulderklap er en uhøjtidelig anerkendelse af en virksomhed eller et tiltag, som har bidraget til at skabe innovation, opmærksomhed og ny vækst i turismen, skriver Udvikling Fyn på sin hjemmeside.

Prisen blev første gang uddelt i 2015, og de to forgangne år har modtagerne været henholdsvis Bridgewalking Fyn samt Live Nation, der står bag Heartland Festival.

Anerkendelse fra branchefolk

Årets Skulderklap 2017 blev uddelt torsdag aften i forbindelse med Destination Fyn Klyngens årlige konference, der i år fandt sted i Nyborg.

Storms Pakhus vandt prisen på bekostning af Nyborg Destilleri og cykelkonceptet Bike Friends, der var de to andre nominerede i slutfeltet. I alt har ti fynske virksomheder været med i opløbet.

Direktør Bjørn Hentze er forståeligt nok glad for anerkendelsen:

“Det betyder rigtig, rigtig meget. Det er jo en kæmpe anerkendelse fra andre folk i branchen, som vælger at pege pilen mod os. Det varmer jo helt utrolig meget, og så giver det også bare et hint om, at det vi laver, det er der en masse mennesker, der værdsætter.”

Energiboost til alle involverede

Bjørn Hentze understreger at prisen ikke er gået til ham og ledelsen alene, men til alle der har bidraget til at stable Odense Street Food på benene.

“Alle de mennesker, der står bag det her – for det er jo langt fra noget, vi gør alene – kan få et skulderklap og et energiboost. Der er jo en masse stadeholdere, der har startet deres forretning uden at vide, hvad de gik ind til. Der er en masse medarbejdere, der knokler hver dag for at yde en god service og have pakhuset klar til åbning.”

“De får en anerkendelse for det slid, de har været igennem og forhåbentlig også et energiboost til at fortsætte endnu længere og give den en skalle fremadrettet.”

Direktøren er mere tilbageholdende med at gætte på, hvorfor det netop blev Storms Pakhus, der trak det længste strå overfor Nyborg Destilleri og Bike Friends, men drister sig dog til et bud.

“Det skal du næsten spørge dommerpanelet om. Men jeg tror, at de har set, at vi kan være med til at skabe noget, både for turismen og for byen. At samle havnen og bymidten og på en lidt anderledes måde, måske sådan en lidt urban måde. Det skaber et nyt byrum, som de måske har lagt vægt på i deres bedømmelse.”